Monday, March 14, 2011

Putri tak garang....

mama selalu letak gambar putri masam2 macam ni...




mak ai...garang nye budak ni!

tp...
putri pun ade jugak ekspresi wajah yang macam2...

macam ni...















Ya Allah...
aku bersyukur atas anugerahMu yang paling istimewa ini...
penghibur kami serta pengerat kasih sayang kami suami isteri....
aku bermohon, 
Kau kekalkan lah kebahagiaan dan ikatan ini, 
hingga hujung nyawa kami, 
hingga kami bertemu semula di akhirat nanti...
amin...

Putri dah pandai berdiri!

Saat mama tulis ni,
putri mama dah berumur 8 bulan lebih...
Putri tengah sibuk pulak berlatih berdiri...
apa saja yang lebih tinggi dari lantai,
putri akan jadi kan tempat untuk putri berpaut...
dan sekarang, bile putri dah bole berdiri,
putri cuba pulak lepaskan tangan sebelah...
kadang2, putri cuba lepaskan dua-dua tangan...
tapi mesti lah putri terduduk...
sebab kaki putri belum kuat lagi...

teruskan berlatih ye!
mama papa akan sentiasa tolong putri dan layan segala karenah putri...













pandainye putri mama senyum...
love u sayang...mama love u so much!

putri bebas berlatih berdiri dalam babycot sebab mama tak risau putri terjatuh atau terlentang atas lantai...
tp,mama kene jaga2 bile putri berlatih berdiri kat tempat2 lain seperti....

walker jadi tempat putri berpaut...
tgk tu! siap goyang2kan sebelah tangan bile dapat lepaskan tangan tu...



coffee table...


belakang papa...



pun belakang papa...



Baju kedua...

recycle fabric...

dah siap...
tak amik pulak gambar masa mama tgh jahit tu...



nampak besar je...
leher fail!



pandangan belakang...
mmg besar!
gelebeh2 putri pakai...hihi...



leher mama tak buh butang lagi...



pandangan hadapan...



opss...nampak lurah pulak!



terbongkang!


"Memma......"


Berbunga2 hati mama bile Putri dah pandai sebut mama...
em...actually,putri sebut,bunyi nye lebih kepada "memma"...
hihi...mama suka...
bile putri bangun tido dan tak nampak orang disekeliling,
putri nangis n sebut "memmaaaaa..."
bile putri terjatuh, terhantuk atau ape2 yang buat putri sakit,
putri nangis dan sebut "memmaaa...."
bile putri dalam walker,
nampak papa pegi dapur (kawasan larangan putri),
n mama halang putri dari pegi sana,
pun putri sebut "memmaaaaa..."
putri nak ikut papa....
tu papa la sayang....
bukan mama...
hai...opah pun putri panggil "memmaaa...."

tak kisah la...
tp,tiap kali putri sebut "memma"
tak kira la dekat papa ke,opah ke,mama ke,
hati mama berbunga2...
no words can describe! 

bile putri tak sabar nak 'tu' putri,
pun putri sebut "memma"
=)




sebelum putri menangis nak 'tu',
putri dah minta mama...
tp mama buat2 tak faham...hehe...

 

Monday, March 07, 2011

Putri dah pandai duduk!

sebenarnye, lepas mama tulis tentang putri dah pandai merangkak tu,
putri dah bole duduk sikit2...
dan skrg ni,tentulah putri dah lagi expert...
so,mama rasa,tak perlu lah mama bawa stroller bile kite kuar shopping... =)

malam td, kite kuar shopping barang dapur...
mama bg putri duduk kat troli tesco...
putri nampak excited! =)
sibuk nak tgk keliling sampai mama panggil putri,
langsung putri tak tgk mama...
sombong ye dah pandai duduk! ;)




Putri bosan main sorang2...

putri skrg dah galak meronda 1 rumah...
klu tak merangkak, ronda2 dgn walker...
tp sllnye,dengan walker tak lame...
kejap je dah nangis2 nak turun...

sian dia main sorang2...








mama sibuk nk buat baju kedua pulak... =)



tapi mesti la lambat lagi siap...
sbb putri mmg tak bole tgk mama buat keje...
nak suruh mama baring2 je sebelah putri,kan... =)
mama tau putri nak mama rehat je...
tapi tak bole sayang...
nnt papa balik keje, rumah sepah2, sian kat papa...
dah la penat cari duit lebih tiap hari ahad, mama pulak tak kemas rumah...

em...tp actually, dah pasang dah tgn sebelah...
kejap je nk pasang tangan tu..
cuma mama nk buat detail sikit kat baju tu...

ps....mama dah expert sikit... ;)


Thursday, March 03, 2011

Baju Pertama...

dah lame mama teringin buatkan sendiri baju untuk anak mama..
sbb dulu,nenek selalu buatkan mama gaun bile hari raya...
best sgt mama rasa sbb tentu nye gaun tu takkan same dgn sape2..kan...

ni dia mesin jahit old skol...

bile mama menggelek gelekkan roda nya,putri pun kelam kabut datang...

ni dia baju nye...
senget2 mama jahit..hihi...

hasil nye....






sebenarnya,nak kene alter lagi tu...
tangan terlalu kecik...
butang belakang pun tak bubuh lagi...
baju tu masih terbengkalai lagi...ekeke
mama tak sempat nak alter...

tak sabar mama nak try design lain pulak...

ps...mama beli buku ni tau! semata2 nak jaht sendiri baju2 putri... =)