perut mama dah nampak dah...
rasa kekok nak berperut besar lagi...
huh...
last 2 weeks lagi dah start nampak actually...
boss pun dah tanya bile due...
bile boss tanya tu, tibe2 rasa tak kisah kalau tiap tahun pun pregnant selagi mama kerja kat sini...
dapat la mama cuti 2 bulan bergaji tiap tahun..hehe...

tadi pegi check up...
nurse suruh jarakkan kehamilan...
wahai nurse...
kalau la saya bole aturkan bila saya perlu mengandung,memang dah saya aturkan...
masalah saya adalah, saya menolak semua alat2 n pil2 perancang..hehe...
tak pe lah nurse...
anak2 itu rezeki Allah...
mana mungkin saya mahu merancang bile saya perlu dapatkan rezeki dari Allah?

kali ni,
mama decide tak nak scan jantina...
em...tak tau la mama penah tulis ke tak pasal ni...
sebab daya ingatan mama semakin lemah sekarang ni...
demi menghormati permintaan papa...
sebab papa sebenarnya suka element of surprise... =)

masa mengandungkan putri dulu pun sama...
tapi papa tak cakap kat mama...
mama ajak2 papa gi scan...
papa ikut je...
bile turn mama masuk bilik dokte, mama ajak papa masuk, papa tak nak...
bile dah masuk, dokte pulak sibuk2 tanya mana husband...
dengan sayu hati mama jawab dia tak nak masuk...
dokte pun balas balik jawapan mama, (menjawab dokte nih!)
selalu nye anak first suami excited nak tengok...
mama em je...
lepas dah tengok sume,
dokte pun print la...
sekali dia pegi print report!
sadis nye mama...
sape nak baca report tu???
mama nak gambar baby mama!!!
mama pun keluar dengan hati yang sangat sedih...

bile keluar, papa sikit pun tak tanya baby girl ke boy...
bertambah la sedih mama...
dan...kene bayar untuk sekeping report!!!
sungguh tak berbaloi... =(

dalam kete mama diam je sebab mama sangat sedih-nak-nangis...
(ish...menangis je mama ni...same macam putri... )
pastu mama tak ingat bile masa entah papa cakap,
sebenarnya papa tak nak tau jantina...
papa nak surprise!!
baru lah mama tau kenapa papa tak nak masuk n tak tanya mama lepas mama keluar bilik dokte tu...

so kali ni, kite surprise ye putri dapat adik laki ke perempuan...
=)

awal2 pregnantkan putri....

putri dalam perut mama...ni nak meletop dah ni!

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.