new appearance of mama diasies...




assalamualaikum...

saya nak share dengan semua tentang apa yang saya rasa dulu dan sekarang..


dulu...

saya seorang yang pemalu dan tak pernah bercita2 nak jadi businesswoman..
saya hanya seorang wanita yang bekerja dari pukul 9 pagi - 6 petang...
bila di rumah, saya buat kerja2 yang biasa seorang wanita buat seperti kemas rumah, masak, basuh baju dll...
selalu rasa malas nak pergi keje...
mengantuk dan bosan di tempat keje...
dan macam2 lagi perasaan yang negatif...
bile lahirkan anak pertama, saya mula berminat untuk bisnes sendiri...
niat saya untuk bisnes sendiri cuma 1, saya nak ada masa sendiri untuk anak2 dan suami...
saya tak mahu lagi terikat dengan boss!


perlahan2 saya mulakan bisness menjahit baju2 baby...

terus terang,memang saya sangat malu nak berbisnes...
tapi,dalam bisnes saya tak bole malu!
biarlah apa orang nak kata, saya mesti kuat!
saya pernah alami satu waktu yang saya-tahu-orang-ramai-tak-suka-saya sebab saya kuat pegang pada prinsip saya...
saya tak kisah diorang benci saya...
saya tetap suke berkawan dengan diorang dan saya tetap ambil tahu update diorang...


terus terang lagi,sejak perlahan2 menceburkan diri dalam bisnes,

saya rasa seronok... =)
mula2 memang ada rasa down bile apa yang saya jual takde orang nak beli...
tambah2 bila member punye bisnes-yang-lebih-kurang-saya, kencang bukan main lagi...
tak apa...
saya pujuk hati, rezeki masing2...
dan terus berdoa dan berusaha supaya barang2 saya jadi 'lain-dari-yang-lain'...
bila hati dah terpujuk,saya mula rasa seronok...
walau bisnes saya tak sekencang orang lain, sekurang2nya saya sedang usaha untuk capai niat saya berbisnes..
ingat tak niat saya?
saya mahu punya masa sendiri untuk anak2 dan suami, bukan nak kaya raya...
saya yakin ALLAH akan makbulkan niat suci murni saya ni satu hari nanti...


tapi, yang buat saya lebih bersemangat untuk berbisnes adalah...shaklee!

sejak saya amalkan supplement shaklee dan join group shaklee,
saya rasa tubuh saya sentiasa sihat dan bersemangat...


sekarang...

saya jadi lebih rajin dari dulu...
sentiasa bersemangat dan sentiasa positif...
tak de lagi rasa malas nak pergi keje...ini sangat betul tau!
saya percaya, bila tubuh saya dapat segala nutrisi yang diperlukan seharian,
automatik minda saya jadi sangat positif...
Alhamdulillah sebab saya tak salah pilih produk iaitu shaklee...
apabila pilih shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.  
dan...saya tak menyesal pilih shaklee...
sebab,selain saya dapat sihatkan diri, saya dapat juga kembangkan bisnes saya....
lepas saya join group shaklee, bertambah2 semangat saya untuk terus berbisnes..serius!
=)




apa prinsip saya?

'saya tetap akan buat apa yang saya mahu walau orang tak suka'




mama putri sekarang ni dah jadi SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR.. 
sebarang info dan order 
facebook BAIZURA BAHAR 
id no 885771 
sms 016-5952771 
email shaiful_baizura@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.