persediaan memiliki rumah...kedua ~electrical layout plan~


masa berlalu sungguh pantas bila rumah baru dah start build up...
2 minggu lepas, developer call minta  kami datang ambil electrical layout plan...
developer sekarang dah bagi kebebasan untuk pembeli tambah dan ubah electrical plan yang mereka propose...
so...sebagai buyer, harus lah gunakan peluang ini sebaik mungkin...

sebab...

1. bile kita masuk rumah baru, semuanya dah ready...
2. tak perlu hacking2, installing2 lepas rumah dah siap nanti...
kalau developer dah provide skim coat + paint yang bagus2 pada wall, itu sangat membazir!

jadinya, kami telah amend drawing developer seperti berikut...

tapi...
perkara yang penting sekali,
kene confirm furniture layout plan dulu...

ni yang saya advise dulu dalam persediaan memiliki rumah ...pertama...
dapat aje plan kat SnP tu, bole terus jumpa Id...
nak minta saya designkan pun bole... =)

latest view of myHome at klebang ria...


my bunga sedang berlatih tolong mama basuh pinggan kat sink rumah baru...


dah terbayang balcony garden...greenary + fish pond + payung with outdoor seaters (macam kat tepi pantai tu...hehe)
reaksi kakak putri bile tengok balcony, " uh....tantiknyeeeeee"


 lepak2 di family hall


yes! saya memang kuat berangan...
sebab...
berangan will lead to kenyataan...
sebab...
saya akan berusaha untuk dapatkan apa yang saya berangankan...
=)

so, sebagai penutup...
saya masih lagi seorang freelance Id yang menjual barang2 shaklee dan terima tempahan jahit...
=)

sekian...
tunggu tip seterusnye...
=)


0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.