SUDUT KANAK-KANAK


saya memang teringin nak ada sudut untuk kanak2.
tapi suami saya ni agak 'berkire2' juga dalam menghias sudut2 rumah.
mengalah interior designer jerr...hihi...

sejak masuk myHome, banyak mainan kanak2 dah kene buang.
kesian..haha...
hakikatnye, tak larat nak tengok rumah sepah2 dengan mainan.
nasib baik diorang pun tak sibuk2 cari mainan sangat.
lagipun, tak de sudut yang sesuai di jadikan tempat mainan kanak2.
bilik2 semua kami fungsikan sebagai bilik tidur..
untuk letak katil dan almari sahaja.
so, kanak2 ni tak de tempat spesifik untuk bermain, membaca dan melukis.

kat family hall di tingkat atas, ada 1 sudut yang sangat2 bahaya pada diorang.
dah le diorang selalu lepak situ.
risau jugak nak tinggalkan diorang berdua bila saya kat bawah kene masak.
tapi tawakal aje.
Allah dan malaikatNya ada untuk menjaga mereka.

ini sudut nye..
 jarak palang2 tu muat untuk natrah.
dia pernah buat kami kering darah.
tak bernyawa rasa nya...
1. dia panjat railing tu, jenguk ke bawah.
2. dia duduk menjulur kaki ke bawah.
3. dia berdiri di celah2 palang tu.
fuhh..memang mendebarkan.

sebelum ada white board tu, saya sidai tuala kat situ untuk elakkan dia datang dekat2 situ.
bila suami saya offer nak beli white board tu kat ikea,
timbul lah idea nak buat sudut kanak2 di situ..

maka, terhasil lah SUDUT KANAK2 OMEGA ini..

dekat palang2 tu saya tampal poster2 kanak2.
saya beli rak buku kaler2.
drawer kecik kat sebelah white board tu beli kat nilai 3.
kecik je sudut diorang.
mainan yang ada cuma lego je dalam kotak kuning-biru tu.
lagi, ada buku2 dan anak2 patung.
aim saya nak penuhkan sudut ni dengan buku2.
sejak pindah myHome ni, jarang dah belikan mainan.
Alhamdulillah...jimat duit mama papa..haha

bird eye view..

 dekat family hall pulak, tempat lepak2 kami anak beranak sambil menonton tv bersama2.
 masih under construction.

------------
sudut kanak2 tadi tu, kalau anak2 korang jenis tak kacau perhiasan rumah,
korang boleh letak kabinet dan bubuh frame atau apa2 perhiasan di atas nye.
macam dalam gambar ni.


atau, boleh letak pokok2 perhiasan.
 

atau, buat landskap terus kat situ.
adjust lah ikut size ruang yang ada.
gambar sekadar idea.
 
---
sekian sharing kali ni.
kakak putri pun dah nak sekolah.
perlukan 1 sudut untuk dia buat kerja sekolah sama2 adik dia nanti.
baru lah semangat sikit kot, kan...
v(^-^)v
---

pesanan penaja:
bulan ni ada promosi hebat untuk kanak2.
VITA-LEA FOR CHIDREN.
multivitamin yang boleh di kunyah oleh kanak2 dan sangat sangat lazat rasanya..
anak2 korang mesti suka!
sebotol ada 60 biji.
harganya RM111.
whatsapp saya untuk promosi hebat ini!
016.595.2771

 



love, 
zura bahar 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.