Jari Tangan Alergi Sabun: Adakah Penawarnya?

Teringat kisah 10 tahun lalu. saya masih bekerja n gaji time tu tak sampai rm2000 pun. anak dah masuk dua. time tu bisnes online agak baru lagi. so keje saya dok beli baju2 anak je… eh, bukan baju2 anak je. baju2 sendiri jugak. gaji banyak spend kat shopping online.


waktu tu, anak no 2 belum setahun dan masih menyusu badan. susu dah drop masa tu. pam kat tempat kerja pun tak dapat banyak. end up terpaksa juga mix dengan susu formula. 


bila saya sembang2 dengan kawan saya pasal masalah susu saya drop tu, kawan saya suggest saya ambil set menyusu shaklee ni. salah satu suplemen dalam set tu adalah ESP. 


saya nak try ESP je dulu. bila tahu harga dia, saya cakap kat kawan saya, “wanie…boleh tak kalau kita nak beli rm20 je. wanie bagi lah berapa yang dapat.” haha… teruk betul. rasa gaji tak berapa banyak nak spend untuk setin ESP time tu.


tapi, saya tak de lah beli rm20 je… hihi… beli jugak lah setin + beberapa lagi suplemen lain untuk menyusu dan kurus.


pertama kali consume ESP pagi tu dan saya pam susu kat tempat kerja, susu cepat penuh! masyaAllah… kalau tidak, jenuh perah nak penuhkan botol 5oz tu tau. ya Allah.. memang happy sangat2 time tu. syukur sangat2. dapat lah anak saya minum susu ibu banyak2 sikit time saya kerja.


lepas tu, saya konsisten je minum ESP tu sampai setahun, dua tahun, tiga tahun dan tak sedar sampai sekarang! 


entah lah… susah lah nak stop minum. sebab, banyak sangat effect positif kat saya bila saya konsisten minum. 


  1. kulit muka saya dah tak berminyak! - ni memang saya happy sangat2. kalau tidak, tiap kali bangun tido, mesti sedih tengok muka sendiri kat cermin. berminyak2. bila berminyak tu, automatik muka hilang seri dan nampak gelap tu.. huhu.. sedey.
  2. tona kulit elok sekata. alhamdulillah… kalau tak, bertompok2 macam panau je kat muka ni. bila tepek bedak, lagi lah jadi bercapuk2. kita ni dah lah tak reti nak berfoundation2 semua.. 
  3. jari2 saya alergy dengan sabun n seafood sampai mengelupas n hilang cop jari. paling sakit bila tersentuh makanan pedas atau seafood. pijar n panas nya jari, Allah je yang tahu. hilang nikmat saya nak makan seafood n sambal belacan. even terkena kuah kari (walaupun bukan seafood), pun pijar nya jari. sampai kene makan dengan sudu. belum lagi bab basuh pinggan. memang pedih. tapi syukur sangat bab ni sebab suami saya selalu take over basuh pinggan. sekarang ni, subhanallah amazing sangat2, jari saya dah pulih sepenuh nya. ya pulih sepenuhnya! saya dah boleh makan seafood, sentuh sambal belacan, dah dapat balik nikmat makan dengan tangan dan yang paling best, suami saya dah take over kerja basuh2 pinggan walaupun jari saya dah pulih sepenuhnya. tapi tidak lah setiap masa. happy sungguh saya..cop jari pun dah ada balik. saya sendiri pun tak sangka, boleh pulih sepenuhnya alergi kat jari ni. alhamdulillah…alhamdulillah…


banyak lagi kalau nak senarai kan. tapi ini lah efek positif yang sangat2 ketara buat saya. syukur sangat2..


saya share cerita saya ni sebab saya nak bantu anda kalau2 anda ada masalah sama macam saya. kalau bukan anda pun, mungkin family anda atau kenalan2 anda ada masalah yang sama macam saya. dan kami ada suplemen yang berkesan untuk bantu selesaikan masalah anda, biiznillah.


dan saya tak nak anda terlepas peluang untuk grab promosi ESP bulan ini. kami offer PERCUMA sekotak ESP sacet dengan setiap pembelian 2 ESP canister.


kalau anda berminat untuk grab promo ni, boleh replay je wasap ni ye.. Offer ni sampai 30hb jun 2022 je tau.

eh.. apapun anda memang kene dapatkan bulan ni jugak. sebab, bulan depan (Julai 2022), harga ESP dah lain dah. huhu… apa boleh buat.


demi kesihatan yang lebih baik untuk mudah beribadah, insyaAllah berbaloi jika anda invest dengan ESP ni. kita sama2 ikhtiar jaga tubuh kita sebaik mungkin ya. semoga ianya Allah terima sebagai satu ibadat iaitu menjaga kesihatan dan tubuh sendiri.







Jangan lupa untuk dapatkan SET IMUN SHAKLEE untuk tingkatkan sistem imun kita seisi keluarga.

❤, 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
-
 ðŸ“£ untuk order dan pertanyaan, 
 ðŸ’» fb: baizura bahar | vitally vitamin  
 ðŸ“² sms|whatsapp 016-5952771
 ðŸ“§ email: vitallyvitamin.com@gmail.com, 
 ðŸ’» visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.