Friday, April 20, 2012

si adik manis...




papa panggil adik, "adik manissss....."
=)

kulit adik tak putih melepak macam kakak,
rambut adik tak curly2 macam kakak,
hidung adik penyek sikit dari kakak,
dan bibir adik tak seseksi bibir kakak...

tapi adik suka senyum...
walau pun adik tak senyum,
mama tengok muka adik nampak manis je...
tak macam kakak...
muka kakak masam dan garang...
sesuai jadi kakak...
untuk jadi pelindung adik2...
=)


Monday, April 16, 2012

seronoknye kene puji... ;P


kamis lepas, mama terima parcel yang paaaaaaling mama suka...
=)

waterproof fabric untuk purse mama

cute buttons dan jersey cotton untuk buat baju raya kanak2 nanti...
semua ni dari Love and Craft Supply


jadinya...hujung minggu mama gigih buat purse untuk diri sendiri...
=)
nak beli siap punye,mamapapa dah jarang2 kuar shopping...
selalu kita kuar untuk beli barang dapur je...


mama's purse under construction...






and the end product!
v(^-^)v






before this...


mama pakai beg duit zip je...
macam aunty2 cine selalu pakai...
lepas tu mama pakai name card holder...
em...nak buh duit kertas pun kene lipat2...
dan finally,dapat jugak mama purse baru!
=)


as usual,semua barang2 mama mesti di 'spotcheck' oleh kakak putri...





and the best part adalah...

putri kata..."uhhh...ntikkk..."


dan

mama tunjuk kat papa...

"pandainye...."...lambat sikit papa cakap lepas papa tengok... 
"apa yang pandai?"...mama buat2 tak faham....
lambat2 baru papa jawab...."pandai la sayang buat....."
hihi....



Thursday, April 12, 2012

oh..lupa pulak...



hari ni adik putri genap 4 bulan...



em...baru 4 bulan...
adik belum pandai tiarap lagi dan sedang berusaha...
bila adik berusaha tiarap,
mama akan sebut "come on adik...come on...." sambil tepuk tangan...
kakak pun dengan muka excited,join mama bagi support kat adik..."mamon dik...mamonnn..."
so cute la kakak...
dah pandai cakap...

smile putri putri...smile....

"apa kakak buat tu?"

"kakak! mama marah la bagi susu tumpah..."


mama dirasuk...


princesses of my mamapapa's heart...
=)

mama sibuk sangat sekarang ni...
kat office,tak cukup tangan nak buat keje dari 3 orang boss..
huh..
kat rumah pulak,dah relax dari keje part time buat 3d sebenarnye...
tapi,mama sibuk melepaskan gian menjahit...
;P
entah ape yang merasuk mama untuk menjahit...
macam-macam dalam kepala mama ni nak jahit apa...
dan macam-macam jenis fabric dah mama beli...
tapi mama cuma berkesempatan menjahit pada hujung minggu je...
kalau hari biasa mama beria2 menjahit,ape pulak kata papa,kan...
;p

em...
lepas reda keje keje kat ofis ni, mama cerita semula tentang princesses of mamapapa's heart ni ye...
sebab biasanya mama update blog kat ofis...

sekian...
opss...jangan lupa doakan, 
mama putri akan bekerja sendiri di rumah dan jaga sendiri putri putri nya satu hari nanti...
=)











Tuesday, April 03, 2012

AEON @ station 18, ipoh.

ok...
sekarang mama dah rasa sangat lega...
apa yang mama sangat risau dan sedih hari tu adalah,
opah akan tunaikan umrah masa cuti sekolah bulan 5 nanti...
mama susah hati siapa yang nak tolong jagakan putri putri mama ni...
pagi tadi mama dah cakap dengan nenek,
mujur nenek setuju...
Alhamdulillah...
mama tak susah hati dah... 
=)

semalam,isnin...
opah ada banyak urusan nak selesaikan sempena opah nak pegi umrah...
mama kene cuti emergency...
dan kita semua sangat bertuah,-especially mama lah-
sebab papa pun sudi amik EL sekali...
fuhhh...
dapat jugak mama berehat2...
maklumlah...
rutin mamapapa dah macam selalu...
papa keje di hari ahad,mama kurang rehat...
=)

jadinye...kita kuar jalan2...
window shopping sebab mamapapa belum gaji lagi...
kalau dah gaji pun,tak de istilah shopping pun...
=)

jusco a.k.a AEON baru bukak kat station 18...
sangat besar! dan mamapapa sangat penat berjalan...
sejak mama dah lahirkan 2 orang kanak2 ni,
(di mana berat mama pun bertambah),
mama cepat penat bile berjalan...
paling penat sekali adalah papa sebab kakak tak nak jalan langsung!
duduk kat stroller pun tak nak...
mama dukung pun tak nak...
sian papa tau...
napelah kakak ni selalu nak berdukung je bile kita keluar?
biasanya kakak suka jalan bile tempat tu lengang dan tak banyak orang...
sebab semalam sangat lengang...
kakak nak lari2 pun bole...
em...
mama kene figure out apa masalah kakak...
dan cari solusinye....

relax je adik putri...


papa pegi toilet pun kakak nangis2 sebut "papa...papa..."
tu yang senyum sini je tu...


tak de dah non-stop shopping...
mesti kene stop-stop-duduk sebab penat dan lapar...


sewa stroller aeon...
kakak dah tido masa ni...
ingatkan bole la baringkan kakak kat stroller...
tapi bile papa nak letak je,kakak terbangun dan nangis2...
papa tepuk2 balik suruh kakak tido...
tukar adik kat stroller ni untuk letak kakak kat stroller adik...
tapi kakak terjaga juga bile nak letak kakak..
sudah nye kakak terus bangun ...


adik yang sentiasa pasrah...
sian adik...

kuar aeon,kita gi tesco kat seberang jalan...
tujuan kita keluar pun untuk beli barang2 rumah yang dah abis...

kita keluar dari pukul 10 pagi sampai 4 petang...
huh...6 jam!
dah lama tak keluar lama2...
sampai rumah semua pun collapse!



Saturday, March 31, 2012

pukul 3 pagi...

mama masih tak tido lagi...
tadi dah tido kejap,lepas tu bangun balik nak buat keje...
dah 2 minggu mama malas2, baru ni berkobar2 balik nak buat...

sementara tunggu me'render' drawing, mama online kejap...
mama bukak blog ni...
ada komen dari aunty wani untuk post sebelum ni,
pendek je komen dia...
"akidah ke aqiqah...hehe..."

huh...melampau sudah mama ni...
makin teruk simtom2 umur sudah 'dewasa'...

oklah...
putri-putri sudah lama lena...
adik putri memang sentiasa lena bila tido malam...
kakak putri pulak memang sentiasa tak lena bila tido malam...
memang dari dulu pun macam tu...
mama pulak,haruslah tunggu kanak2 yang besar tido dulu baru bole buat keje...

kalau tak, macam ni lah jadi nye...

haa!!! kacau mama!

macam mana nak buat ni ye...
computer dah letak kat bilik pasal mama takut nak stay sorang2 kat ruang tamu tengah malam...
kene lah pakai monitor zaman mama study dulu...
tu pun skrin dia dah rosak sebenarnye...
kadang-kadang papa akan takutkan mama...
sebelum papa tido, papa sms mama dari dalam bilik,
lebih kurang macam ni la sms nye,
"jaga-jaga,pukul 3 selalu ada hantu"...

sekian cerita pukul 3 pagi...
rendering dah siap,
esok sambung lagi...
=)

tak sabar nak setelkan sume keje2 ni dan mulakan aktiviti menjahit...
rindu gile nak jahit!!!

oh ye...doakan mama putri dapat berkerja sendiri dan jaga sendiri kanak2 nye satu hari nanti....amin...
=(
(sedih dan susah hati teringatkan 1 benda yang harus dilalui akan datang...)

Thursday, March 29, 2012

kenduri aqiqah putri natrah nuwairah


kendurinye dah lama dah lepas...
;P

excited sangat mama bila nampak mak ngah datang...!

abang syafiq...

kakak putri...

adik putri...

masuk buai...

adik tido je...

cukur jambul...

mama dan adik putri...

papa dan kakak putri...

mamapapa dan putri-putri...

adik putri yang dirai...

nenek dan cucu-cucu perempuannya...

bangun pagi tido lagi...

hari ni dah sebulan lebih berlalu...
tapi baru semalam papa cukur kepala adik putri...
=)

botak sudah putri ni...