DIY project: Moby Wrap by Zura.

saya mencari2 baby carrier untuk newborn baby.
survey kedai online, harganya over rm100.
saya menang agak berjimat cermat bile membeli..hihi
finally saya decide untuk jahit sendiri aje...kain berlambak2 tak jahit lagi...jimat lagi menjimatkan! heheplus, senang je buat nye...
google punye google, saya jumpa web Rae.
dulu2 pun memang saya selalu amik tutorial dari web dia.

klik gambar untuk ke link.
 DIY baby wrap 1      DIY baby wrap 2


 DIY baby wrap       DIY baby wrap



thanks to rae for the tutorial..


kain yang cukup panjang untuk buat wrap ni cuma ada
1. plain red = kain jenis lycra
2. corak2 love with pink base + kain jenis flannel
nasib baik match 2 kaler ni..

dengan gigihnye saya menjahit..
sebab esok nak keluar dengan baby.
jadinye, tak sempat pun nak snap gambar sepanjang proses menjahit.
hari jumaat lepas zuhur 
(lepas setel whatsapp2 dan pm2 customer dan anak2 shaklee) ,
baru saya start potong kain.
malam lepas maghrib baru start jahit sampai pukul 12 malam.
bangun pagi, sambung jahit sampai pukul 11 pagi kot.
dah macam masuk pertandingan 'project runaway' pulak..hihi..
sebab pukul 1 tu nak keluar...

dan inilah hasil nya...


Moby Wrap by Zura.
syiok je nailah tido sepanjang jalan2.
saya tak perasan 1 kaki dia tak terkeluar.
bile dia keluar dari wrap, nangis2.

lenguh kaki barangkali...
sorry nailah...hehe




ni saya minta kakak putri naurah amikkan gambar.
kepala saya mesti separuh sebab tak muat telfon katanya... :)



untuk tutorial cara memakainya, 
anda boleh tengok utube ini.

bila dah jahit sendiri, baru lah saya tahu kenapa harga nya so called 'mahal' bagi saya.
1 baby wrap je kene pakai kain almost 6meter!

saya tak pernah tengok/pegang/try wrap yang di jual.
i guest, kain lycra lebih selesa untuk baby sebab stretchable dan sejuk.

---------------
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.