Review Kdrama Go Back Couple!

2020.
di saat-saat orang heboh cerita tentang The World Of The Married, kita pi back to 2017 pulak, nonton kdrama Go Back Couple. 😏



actually, kita dok search drama The World Of The Married, sekali ada orang share drama Go Back Couple ni. tengok heroin dia Jang Na-ra, emmm apa lagi, kita layan lah.

cerita ni bermula dengan life pasngan suami isteri ni, yang dah ada seorang anak kecil. isteri dia (Jang Na ra) seorang suri rumah. suami dia pulak, pembekal ubat kat klinik2 dan hospital. struggle cari duit untuk family.sampai lah satu hari, berlaku salah faham yang buat isteri dia syak suami dia ada perempuan lain. isteri dia terus minta cerai on de spot di saat2 suami dia pun tengah ada problem dengan kerja dia. suami dia tak fikir panjang, terus setuju.akhirnya, sepakat nak berpisah, dah sign dokumen dah. on the way balik ke tempat masing2, diorang bukak cincin kahwin diorang dan campakkan kat jalan. time tu lah berlaku magik, diorang ni balik ke zaman diorang study dulu. zaman diorang kenal dan bercinta.

serius korang kene nonton drama ni.

Best sangat drama ni. Ketawa. Tersenyum. Menangis teresak2 pun ada.
Belajar agak banyak juga untuk kebahagian rumah tangga dari drama ni. baik untuk isteri dan untuk suami, dua2 kene nonton bersama2.
Lepas bertahun2 kawin, ye kita kene Go back Couple kalau nak pertahankan rumah tangga kita!

Done juga ber me time selama 2 hari dok nonton drama ni. hehe.
rasa bersalah jugak nak rehat2 nonton drama ni sebab kita kan buat bisnes. orang bisnes faham lah macam mana berharganya setiap saat yang kita ada. sebab kita cari income dengan usaha sendiri. kalau relax2 gini, mana nak dapat income. 😁


tapi, its worth it untuk sedarkan diri ini. sedar kan tantang apa tu? 
tentang...
kenapa Allah jauhkan kami suami isteri setelah 10 tahun kami tak pernah berjauhan kecuali time pantang anak 1st and anak 2nd. 

bukan mudah untuk terima keadaan ini. di saat kamu sedang sarat hamil anak ke 5 + empat orang anak yang sedang membesar, kamu harus berjauhan dengan suami kamu. kalau dari awal2 kahwin dulu memang kamu berjauhan, waktu tak de komitmen anak, mungkin tak apa. kamu cuma perlu uruskan diri kamu saja.

tapi, bila kamu dah terbiasa ada suami yang bantu uruskan rumah tangga, layan anak2 yang ramai, rajin tolong masak, sentiasa ada bila anak2 sakit, tiba2 kamu perlu sendirian uruskan semua.. apa yang kamu rasa? 

bertahun2 ku cuba untuk terima kenyataan ini. sentiasa pujuk hati, ada hikmah sangat sangat sangat besar Allah nak bagi. sabar lah duhai hati.

dan bila menonton drama ni, buat ku buka mata hati, ye.. ini lah hikmah yang Allah beri pada kami. hidup berjauhan. Go Back Couple!

sebelum kahwin dulu, kami couple jarak jauh. kampung lain2. tempat study lain2. tapi, Allah pertemukan kami, satukan hati kami. kami paling suka ber sms. jarang2 call. lebih suka sms. dan email. ohh.. nampaknya kami ni memang sama2 spesis tak suka cakap dalam fon. ;) dia akan call bila dia dapat curi line je.. haha.

dan apa yang berlaku sekarang, yesss We Go Back Couple! 😊
kami ber mesej, sama macam masa couple dulu. cakap tentang cinta, sayang, rindu....
ye.. exactly sama macam dulu. macam masa couple dulu. 

tiada lain yang boleh ku ucap, selain rasa syukur diberi kesempatan untuk menyimpan rasa rindu yang mendalam pada suami ku. dan..dapat luahkan dengan cara yang halal, yang sangat indah, yang tak dapat buat masa couple dulu.

okey. review cerita pendek je kat atas tu. haha. luahan hati je yang lebih.
so kalau korang nak layan cerita ni, jemput klik link2 kat bawah ni. :)


Go Back Couple! eng sub.

Mana yang baik kita apply dalam rumah tangga kita. mana yang tak sesuai dengan syariat islam, kita nonton saja ya. happy watching! :)



❤, 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
 📣 untuk order dan pertanyaan, 
 💻 fb: baizura bahar | kedai vitamin chemor, perak | vitally vitamin for women, 
 📲 sms|whatsapp 016-5952771, 
 📧 email: vitallyvitamin.com@gmail.com, 
 💻 visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.