Showing posts with label diet. Show all posts
Showing posts with label diet. Show all posts

Monday, January 08, 2018

Kevin Zahri email Kakbee

wahh.. neves kakbee bila Kevin email kakbee.. 😁

nak tahu Kevin tulis apa?

Join Our Free Empower Diri Bootcamp in KL



Jom sertai bootcamp percuma pada 13 Jan ini di Dewan Serbaguna Taman Desa Baiduri, Cheras, KL bersama teamleader-teamleader terpilih. Satu slot terhad kepada 50 orang sahaja.


"Empower Diri" Bootcamp


Cepat2 daftar siapa yang berminat nak join. Masuk kat web yang tertera kat poster tu ye..

Kakbee teringin jugak nak join program2 gini. Tapi kakbee malu.. Haha..
Sudah nya berjoget dengan anak2 kat rumah je.. 😊



Seronok juga. Cuma tak dapat lah tips exclusive untuk maintainkan berat n bentuk badan.

Tapi alhamdulillah, kakbee masih dapat pakai baju2 sebelum kawin dulu.

Ni kakbee share macam mana caranya kakbee dapat maintain kurus macam zaman sebelum kawin. Klik SINI ye. 😊


love,
 zura bahar
 Pengedar Sah Shaklee.

 Order atau keahlian Shaklee?
whatsapp 016.595.2771
 ---------------
 kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

Monday, May 11, 2015

TIPS KURUS PALING MUDAH.



Saya try dress kawin saya dulu.
Kat dalam bilik saya.
Kakak putri n baby putri pun ada sama.
Tiba2 adik putri bagi salam dan masuk bilik.

"Kak!!! Adik dah mandi!!!"
..
Dia masuk.
Opah on de way kat tangga.
Kakak putri bising2 kata,

"Pah! Pah! Mama pakai baju raya!"
"Baju raya?"
"Haa..tu dia baju kawin2.."
Opah pun masuk bilik.
Adussss...
Kantoi le...
Malu dengan opah...hihi..

Opah tanya kakak putri,
"Kenapa mama pakai baju tu?"
"Mama nak try..muat ke tak muat ke..."
Uwahahaha...
Malu la mama wahai putri oiii...
.
.
Muat ke mama putri pakai baju kawin 6 tahun yang lalu?
.
Jeng..jeng..jeng... 
wink emoticon


Muat dah pakai dress kawin 6 tahun dulu..
Yey!!!
.
Yang satin tu dress labuh cutting duyung.
Luar dia kebaya lace.
Boleh pin kat tengah2 tau.
Saya segan nak bergambar solo sebenarnya..
Tu yang dukung my baby nailah..hihi
.
.
Saya memang nak kurus lepas bersalinkan my baby nailah 8 bulan lalu.
Tapi saya tak diet ketat2 pun.
Saya masih makan nasi 2x sehari.
Saya minum ais bila makan kat luar..hehe
Saya tak de regular senaman, cuma banyak turun naik tangga rumah dan breastfeeding my baby nailah.
.
.




Saya just amalkan '3 langkah mudah untuk kurus' ni je..
Mudah dan best sangat diet ni tau...

baca kat sini macam mana saya amalkan..
http://lovezurabahar.blogspot.com/2012/10/bagaimana-saya-diet-dengan-shaklee.html
diet ni kene jadi amalan tau..
baru lah korang tak rasa terseksa semata2 untuk kurus ramping..
.
Kalau korang nak cuba, pm je saya..

Saya akan kongsi dengan korang secara detail lagi..
.
.
Bila kita kurus, badan rasa ringan, sihat dan pantas bergerak.
.
Jom, sihat&fit bersama baizura!





love, 
 zura bahar 
sms 016.595.2771
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

Friday, October 12, 2012

bagaimana saya diet dengan shaklee.


ramai orang salah faham dengan definasi diet.
diet adalah pengambilan gizi makanan yang seimbang setiap hari. (saya elaborate sendiri)
apa yang ramai orang buat, diet = tak makan nasi, makan roti sahaja, berlapar etc.

saya sudah 2 kali beranak.
beranak pertama kali,amik masa 8 bulan untuk 'rasa' kurus balik.
tup tup, saya pregnant lagi pulak. ;)

beranak kali kedua, saya 'rasa' saya cepat kurus balik.
Alhamdulillah.
sakit2 sendi, sengal2 badan pun tak ada.
mungkin sebab lebih disiplin masa berpantang.
tapi, still perut tu tak dapat nak kempiskan.
seperti sentiasa ada baby di dalam. ;)



ini lah dia diet program saya.

DIET DENGAN CARA SIHAT DAN SEMULA JADI DENGAN SHAKLEE.



inilah antara 3 produk shaklee yang terawal saya beli.
ALFALFA + LICITHIN + ESP

sebelum saya cerita fungsi untuk setiap 1, biar saya beritahu keberkesanannya pada saya.

seminggu lepas saya amalkan licithin 6 biji sehari,
perut saya (akibat mengandungkan 2 orang putri) dah kembali kempis.
serius!
happy bukan kepalang.
dah 9 bulan si kecil saya susukan dengan penuh kasih sayang tapi tak berjaya jugak menipiskan lemak2 lebihan.
Alhamdulillah, dengan izin Allah, licithin dapat bakar lemak2 degil tu dalam masa seminggu je.

dalam masa yang sama, saya tersedar yang kulit saya semakin tulus dan mulus.
bile garu2, tak de lagi bekas2 putih tanda kulit kering.
ini bermakna, ESP telah menjalankan fungsinya dengan baik sekali dalam tubuh saya.
Alhamdulillah, sekali lagi dengan izin Allah, ESP dapat membekalkan protien yang saya perlukan setiap hari dan telah melembapkan kulit saya.

oh...patut saya cerita yang ini dulu.
hari pertama saya amik alfalfa, angin tak sudah2 keluar dari badan saya.
nasib baik keluar dari mulut (sendawa).
risau jugak kalau asyik keluar dari bawa (kentut). takut terbusuk pulak. ;p

ok...sekarang saya cerita kenapa perlu ambil 3 supplement ini untuk dapatkan impak yang maksima.

untuk kurus, kita perlukan 3 elemen penting.

1. detox ~ ALFALFA / HERB LAX
2. bakar lemak ~ LICITHIN / OMEGAGUARD
3. bina otot ~ ESP / CINCH

saya explain secara ringkas saja ye supaya mudah faham.

1st 
kita kene detox kan dulu badan kita, bersihkan usus supaya supplement2 / ubat2an mudah serap.
bila mudah serap, cepatlah ubat2 tu memberi kesan.

2nd 
kita terus pada tujuan kita untuk kurus dengan membakar lemak2 tepu di badan.
kebanyakkan kita ni gemuk di sebabkan lemak2 yang tak terurai dalam badan.

3rd 
lepas lemak2 tadi sudah terbakar, kita mesti mengototkan semula bahagian2 lemak yang dah terbakar supaya tidak lah gelebeh2 di bahagian tu.

mudah kan?
itu lah konsep peng'kurus'an diri dengan shaklee.

TAPI...
3 supplement tadi, bukan semata2 untuk detox, bakar lemak dan membina otot.
setiap 1 supplement tu ada kebaikan2nya yang lain.

apa kebaikannye?
teruskan membaca..


ALFALFA
    mencuci hati, darah dan usus

    melawan alahan
    baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
    menyingkirkan lemak dan kolestrol
    melawan tumor
    melegakan keletihan
    mencegah / merawat atritis



                LICITHIN



                menyerap vitamin yang larut lemak
                melindungi hati
                pemecah lemak dan kolestrol
                pelangsingan
                mencantikkan otot dan kulit
                memperbaiki alergi
                menghalang kejadian batu karang
                mempertingkatkan daya ingatan
                meringankan stress
                menghalang tekanan darah tinggi
                memperbaiki prostat lelaki

                meringankan sembelit


                ESP


                awet muda
                baik untuk hormon
                baik untuk prostat
                kulit remaja
                pembekal tenaga
                membaiki pigmentasi
                membaiki memori



                ini ringkasan sahaja...
                detail untuk setiap 1 supplement,insyaAllah akan menyusul kemudian.

                so,
                macam mana?
                nak cuba diet cara saya?
                saya makan nasi macam selalu.
                saya tak bersenam macam selalu juga.
                tapi saya dapat langsingkan tubuh saya.

                bole contact saya thru fb saya
                saya lebih selesa kalau kita berdiskusi di sana.
                jangan lupa add saya dulu ya.

                salam sayang,
                mama daisies yang sentiasa busy.
                :)


                sumber: shaklee panduan nutrisi



                This entry was posted in