dulu merangkak, kini berlari..


dulu mesin jahit saya kene gelek2...
tapi sekarang, dah pakai motor!



patut nye dari dulu lagi dah pakai motor..
dari saya usahakan pOlkadaisie.style lagi..
tapi budget tak de..
padahal tak sampai rm100 je nak pasang motor ni...
dulu, rm100 tu sangat besar nilai nye bagi saya..
nak keluarkan rm50 pun kene fikir 2-3 kali...
untung menjahit berapa lah sangat..
lagipun, untung menjahit dulu, saya gunakan untuk beli kain2..
jadinya, duit tu tang tu je...
tak berapa nak ada lebih...

tapi sekarang, Alhamdulillah...
dapat lah saya pasang motor kat mesin kesayangan ni dengan duit bonus shaklee... :)
memang syukur sangat2...
lepas saya dulu kan yang penting2 dulu, (bayar hutang, bagi lebih kat mak ayah, insuran, saving)
memang sentiasa ada lebih untuk saya belanja family dan shopping sakan untuk diri sendiri...hehe..
sekarang saya mampu dapat sama macam gaji bekerja 7 tahun..
padahal baru 7 bulan saya bisnes shaklee.. :)

memang syok rupanya mesin pakai letrik ni...
kalau mesin baru, tak payah dah nak pasang2 motor..
memang automatik pakai letrik punye..
kalau dah nak pasang motor pun tak de budget, inikan nak pakai mesin letrik..hehe...
saya sayang mesin ni...
sebab, hadiah dari bapak mentua saya...
saya balik kampung, saya tanya mak mertua saya ada mesin jahit ke...
masa tu mak mertua kata tak ada...
lain kali tu saya balik kampung, bapak mertua saya kata dia dah beli mesin jahit second hand..
wah..wah...sayang betul bapak mertua saya kat saya...hehe...
sama je macam ayah saya...
bile anak2 tanya sesuatu, alih2 nanti dia belikan... :)
sebab tu saya sayang mesin ni...
sebagai persedian menjadi working-at-home-mum,
haruslah upgrade mesin tu sekarang...
bole sambung usahakan pOlkadaisie.style nanti... :)



laju la saya menjahit sekarang...
kalau tekun jahit, tak de gangguan kanak2 riang kat rumah ni,
3 panel langsir bole siap dalam setengah jam je! (atau kurang..)
langsir sempoi aje..
zaman moden...simple n nice aje... :)



best jugak buat langsir pakai kain cotton aje...
em...rumah baru nanti bole lah pakai kain cotton pulak...

anyway...kalau berhajat nak bisnes shaklee, jemput2 pm facebook saya atau sms saya ye!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771

2 comments:

  1. Salam kat umah k.atie mesin manual jer...pakai sendiri utk buat langsir/kain baju tetas jer :)

    ReplyDelete
  2. penat dah menggelek kak...ni kasi pecut pulak... hihi

    ReplyDelete

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.