PENJAGAAN KULIT MUKA DENGAN SHAKLEE.


tak sabar saya nak share macam mana cara saya menjaga kulit wajah dengan menggunakan produk shaklee... :)
teruja sebab sangat puas hati..hihi

sebelum ni, memang saya consume vitamin C, vitamin E, ESP dan collagen.
kulit muka saya bertambah baik.
kurang berminyak.
jerawat kurang naik.
kulit lebih lembut dan anjal.
tapi, saya masih tak puas hati..hihi..
mungkin sebab dalaman saya sangat bermasalah / kurang nutrien2 yang diperlukan,
jadinya, suplemen yang saya makan akan pergi ke bahagian2 lain dulu..
dan..tahukan anda, bahagian badan yang terakhir dapat nutrien adalah kulit!
jadinya, saya decide untuk cantik dari dalam dan cantik dari luar sekali..

tergerak hati nak cuba set Enfuselle pulak..
hasilnya memang wow!
baru beberapa hari pakai, segala blackhead dan whitehead semua hilang!
serius!!
jari jemari saya dah tak korek2 blackhead kat hidung lagi..
tapi kini, jari jemari saya syok menggosok hidung saya yang licin ni.. :)

selain dari saya amalkan set lengkap Enfuselle,
saya buat masker dari collagen dan ESP jugak..
kedua-duanya saya bancuh dengan toner Enfuselle..

collagen shaklee + toner enfuselle 
kulit lebih lembut dan licin
separuh sudu teh collagen dah cukup untuk ratakan 1 muka. bile dibancuh dengan toner enfuselle, rasanya lebih menyegarkan...bancuhan tu nanti jadi likat2 macam putih telur..sapu tipis2 je kat muka, dan biarkan selama 2 jam..
basuh dan rasai lah sendiri kesannya!!

ESP + toner enfuselle 
pori-pori mengecil
saya ambil 1 sudu kecil ESP dan bancuh dengan toner enfuselle jugak. bancuh tu nanti jadi macam yogurt pekat. tapi saya buat lagi pekat,jadi ketul2 sikit. lepas tu, tepek lah kat muka dan biarkan kering lebih kurang 1 jam.
basuh dan tengok muka kat cermin. pori2 lebih mengecil, kulit lebih cerah dan halus!!

memang superb lah.. 

setiap kali mandi saya pakai cleansing lotion dan lepas mandi terus pakai toner dan moisturizer nye.malam pulak, sebelum tido saya pakai masker 'collagen+toner enfuselle' atau 'esp+toner enfuselle', gilir2..3 malam masker collagen, 3 malam masker esp..
bile cuci masker tu, saya cuci lagi dengan cleansing lotion dan moisturizer sebelum tido.
:)

selain dari tu, pastikan jugak kita minum air masak lebih 2-3 liter sehari dan cukup tido.
kalau diikutkan, banyak faktor2 yang kita kene take-into-consideration untuk menjaga kulit muka ni. terutama bahan2 yang terkandung dalam kosmetik yang kita pilih.
pastikan ianya 100% semulajadi, dan 100% selamat!
bebas kimia serta bebas paraben!
semestinya shaklee! :)

ini lah saya..
lepas solat, muka tanpa sebarang bedak mahupun lipstik..
ini lah penangan ENFUSELLE shaklee..
kurang 2 minggu saya consume, hasilnya memang sangat2 puas hati.. :)

jika berhajat nak cuba, bole pm Fb saya, Baizura Bahar..
tawaran hebat menanti anda!


nanti saya kongsi testimoni orang lain pulak ya.. :)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar 
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771

1 comment:

  1. Salam kunjungan balas Baizura...Terima kasih singgah ke blog k.atie ya.
    Salam kenal juge....comel orgnya :)

    ReplyDelete

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.