Sport Day Little Caliph Klebang Restu (Tadika Mesra Qaseh)

Ahad.
Semua kene bangun awal.
Which is sangat rare berlaku di rumah ini.
Hehe...

Kakak putri excited. Today is her day !!!
Hari yang di nanti2kan sekian lama..
Padahal last week seminggu dia tak sekolah sebab demam semula.
Mama dia ni dok kenangkan ahad dia nak sukaneka.
Hari2 doakan putri cepat sembuh semula biar putri dapat join sukaneka pertama dia.
Hari jumaat tu, dia dah tak demam dah..
Cuma ada batuk2 saja..
Alhamdulillah..Allah qabulkan doa saya..

Natrah pulak liat nak bangun.
Bila bangun sambung nangis semalam.
Nangis sebab.....nak tinggal kampung opah, tidur dengan opah..
Semalam kami balik kampung opah.
Saja gurau2 kat dia yang dia tinggal dengan opah.
Mula2 dia tak nak.
Tapi bila dah selalu kene provok, sudahnya meraung2 bila kereta meninggalkan kampung opah.
So, terbawak2 sampai dalam tidur dan bangun tidur.
Tapi akhirnya, everything is fine.

Nailah pulak?
Steady je kene kejut bangun.
Asalkan mama ada depan mata.

Maka..bersiap2 lah kami ke Sport Day Tadika Mesra Qaseh.

Putri sangat excited.
Dia tengok2 keliling (area sukan dia), dia senyum2.. (^_^)
Teacher offer makan n minum pun tak nak dah..

Tempat anak2.

Tempat anak2 view dari tempat parents.

Posing2 dulu...


Tak tengok mama dah..sibuk tengok kiri kanan..


Hadiah untuk anak2 dan cabutan bertuah.
Grand prize untuk cabutan bertuah adalah basikal.
Sempat saya minta putri doa biar dapat no 1, dapat basikal.


Acara bermula dengan perarakan..hehe..
Comey la hai budak2 ni.
Tadika ni baru 1st year beroperasi tahun ni.
So, anak2 nye tak ramai.
Ada 4 rumah sukan.
1 rumah ada 8 orang je ahli.
(^_^)
Tu pun rasa dah meriah dah..
And cepat lah sikit selesai sukan nye..hehe

Rumah hijau tak masuk pulak. My putri rumah purple. Sebab beliau sangat tinggi, beliau yang paling belakang sekali tu.

Acara dimulakan dengan bacaan al fatihah oleh anak 6 tahun, nyanyi lagu negaraku, bacaan ikrar dan warming up.


Warming up diorang sangat comey..
(^_^)



Kanak2 geram lagu start lambat..hihi



Its called 'Hokey Pokey Dance'.


Lepas tu, acara sukan pun bermula.
Ni acara putri saya.


Putri dapat no 1. Yey!!!
Walaupun 2 minggu tak datang latihan sukan, semangat kesukanan tetap ada !!!
Teacher Ira yang sampai kan hadiah. Teacher ira lah teacher yang ajar putri.

Tetiba (saat saya menulis ni) saya terfikir, macam mana kalau putri tak dapat no 1?
Biasanya dia akan menangis kalau dia tak dapat apa dia nak..
Kat sekolah pun teacher pernah bgtau yang dia menangis bila kawan lebih dari dia..hihi..
Apapun, alhamdulillah putri menang.
Cuma saat2 bawak telur tu, tak fokus.
Boleh pulak dia pandang orang tepi.
Nasib baik telur tak jatuh..hihi

Tu aje acara individu putri.
Lagi 2 acara berkumpulan.
1 acara tu kumpulan putri dapat no 2, lagi 1 acara dapat no 1..
Yey!!!
Hebat2 diorang..



 Natrah tumpang happy. Next year natrah pulak sukaneka ye... (^_^)

Tunjuk kat papa hadiah2 dia.
Papa dok bawah khemah sebab jaga baby nailah tidur.
Maklum le..bangun awal..hehe

Last sekali cabutan bertuah.
Sejak saya join grup jutawan berbisnes shaklee, saya belajar satu kuasa yang dipanggil 'kuasa minda'.
Secara ringkasnya, apa yang kita fikir, itulah yang kita akan dapat.

So, masa tengok basikal tu, saya terus masukkan 'data' dalam kepala yang saya nak menang basikal.
Lepas tu, timbul perasaan, no saya akan naik masa cabutan bertuah nanti.

Selama ni saya tak pernah bertuah ketika acara cabutan bertuah.
Tak pernah tau..
Tapi hari ni, saya bertuah !!
Yey..
Tak dapat basikal..
Tapi dapat tupperware..
(^_^)


Bila putri tengok hadiah ni, putri cakap, tak dapat basikal pun..
See...kan saya dah kata tadi, putri adalah spesis manusia yang tak suka kalah..
Emm.. Saya harus train putri untuk belajar redha..

Last sebelum balik, sekeping gambar bersama teacher Ira.
(^_^)

Susah bebeno kakak putri nak senyum happy2..
Asyik control senyum and senyum simpul sorang2 je..
Tapi saya tahu, deep inside her heart, dia happy...

(^_^)

Alhamdulillah...


love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771
 --------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.