Rahsia mendapat bayi kulit cerah.


Semalam baby nailah check up setahun.
Sepatutnya masa birthday dia hari tu, 25 ogos.
Tapi sebab masa tu admit hospital, kene lah tukar tarikh.

Pada usia baby genap setahun, baby officially dah pandai jalan..
Lebih cepat dari kakak2 dia..
Alhamdulillah..tapi gigi dia, dok tang tu je..6 batang..hehe..
Nenek kata tak pa..lambat tumbuh, lambat lah rosak..
Tak mo lah rosak...hihi..

Okey..dah lari dari tajuk..
;)

Kat klinik, ramai nurse tegur baby nailah putih.
Nak kata dia putih melepak tu tak la..
Genetik saya dan suami tak de dna putih melepak ala2 orang putih tu kan..
Tapi, putih atau kecerahan kulit baby tu terserlah..
Kulit dia nampak bersih, sihat dan sekata kecerahannya...
Tak tahu nak describe..
Kene jumpa baby sendiri..hehe..


Masa umur baby 9 bulan kebawah, memang baby agak sensitif dengan produk2 baby yang biasa saya guna sebelum ni, yang senang dapat kat pasaran. Untuk elakkan dia dapat rashes sebab alergi bahan2 dalam produk tersebut, saya tak pakaikan dia sabun atau shampoo sampai umur dia hampir setahun.
Saya tak cemari kulit dia dengan bahan2 kimia yang boleh merosakkan kulit.
Baby kan natually wangi..
Tak pakai sabun wangi pun dah wangi..
Lagi 1, baby bukannya main lari2 sampai peluh2 pun kan..
Just mandi dengan air sahaja pun dah boleh buat baby wangi semula jadi...
(^_^)


Lagi 1 yang saya amalkan semasa mengandungkan baby dan breastfeeding baby, (yang saya tak amalkan masa kakak2 baby dulu), saya amalkan minum soya yang tidak diubah genetik nya, yang saya ambil ikut keperluan saya (tidak berlebihan) dan yang terbukti selamat untuk saya dan baby.

Sifat soya yang kaya dengan protien inilah yang dapat menjadikan kulit kita dan baby lebih sihat dan cerah sekata.
Sebab apa?
Sebab salah satu fungsi protein adalah untuk membina sel2 baru yang telah rosak.
Kulit kita yang lebih terdedah kepada cahaya matahari dan pencemaran udara lebih mudah rosak dan mati.
Sebab itu lah pentingnya kita kene amalkan pengambilan protein yang cukup setiap hari.
Kita boleh ambil protein dari sumber2 makan atau air kotak perisa soya setiap hari.
Tapi kita tak tahu, cukup ke keperluan protein yang kita ambil tu?
Atau berlebihan?
Betul ke non gmo soy (soya yang tidak diubah genetiknya) yang kita minum?
Atau gmo soy? (Soya yang diubah genetiknya)

Kalau kita minum ESP, minuman protein shaklee yang berasaskan soya, kita boleh tahu berapa mg dah protein yang kita ambil.
So, kita takkan overdose protein setiap hari.
Dan semestinya kita yakin, soya yang Shaklee guna untuk hasilkan ESP adalah non-gmo soy atau soya yang tidak diubah genetik nya..



Inilah minuman protein yang saya amalkan.ESP + MEAL SHAKE.
(Add on Cinch Tea).
Saya minum dan breastfeed baby.
Secara tak langsung, both kami sama dapat manfaat protein ni.


Itulah 2 rahsia besar bagaimana baby nailah saya dapat kulit yang sangat2 bersih dipandangan mata.

Percubaan sikat rambut sendiri..hihi 

Kalau ibu2 hamil dan breastfeed nak cuba minuman protein yang saya amalkan ni, whatsapp je saya, k.. 016.595.2771.
Kebetulan bulan ni ada harga jimat untuk pembelian ESP.
(^_^)

DAPATKAN ESP ANDA SEKARANG TAU !!!



love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.