Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

putri sulong saya memang sembelit dari kecik...
akibatnye, dia jadi fobia tiap kali buang air besar..
dia akan menangis sambil sebut "sakitnye....sakitnye..." sambil pusing 1 rumah...
kalau orang dengar, mau orang ingat dia kene dera...
tu pun nasib baik dia tak buang hari2...
lagi naya! hihi...
walaupun najis dia dah tak keras macam dulu, dia tetap menangis..
yela...macam saya cakap dulu, dia dah jadi fobia dah...
sampaikan dia ingat rasa nak buang tu menyakitkan...

dah banyak kali jumpa dokte...
nasihat dokte sama je...
minum air masak banyak2...
makan buah banyak2...
makan sayur banyak2..
em...tak bole nak kata apa lah sebab budak2 ni memang terkenal dengan perangai picky eater!


ni gambar si adik tengah poo poo...
adik putri ok je membuang setiap hari.. :)



ni baru lah gambar kakak putri sedang poo poo masa umur setahun 2 bulan...
(sama dengan umur adik putri dalam gambar) 
nangis2 tahan sakit sembelit...
bole imagine tak, budak sekecik ini, tapi najis dia besar2 macam orang dewasa!
kesian...
tiap kali pun kene pakai ubat masuk punggung tu...
sampai 1 tahap, saya tak sanggup dah!
dan memang saya tak bubuh ubat tu, saya serahkan pada papa dan opah dia je yang buat..
saya tak sanggup... :(

lama saya mencari penawarnye...
dah macam2 usaha...
(termasuk usaha memujuk dia makan buah-buahan dan sayur sayuran)
akhirnye, saya bertemu dengan meal shake shaklee... 
(di jamin dia minum sebab campur dalam susu dia)
:)
MEAL SHAKE
Mealshakes merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.
baunye saaaaaangat harum...
rasa nya ala2 vanila...sweet je...tak manis sangat...
kanak2 memang suka!

BAGAIMANA MEAL SHAKE MEMBANTU MASALAH SEMBELIT ANAK SAYA?

Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita. 

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan!
Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi gumpalan najis, 
SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis lembut (kira tak SEMBELIT). 
Di sinilah pentingnya anak kita  MINUM  BANYAK AIR.
Akhirnya, SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.

Alhamdulillah...sejak saya bagi putri saya meal shake ni, dia semakin mudah membuang...
awal2 bagi tu, 2 hari dia cirit birit...hitam najis dia...
maybe healing crisis...
dalam proses penyucian usus dia...
maklumlah, dah 2 tahun sembelit je...
lepas2 tu, soft aje najis dia dan hari2 dia buang!
Alhamdulillah sangat2...
lega hati saya...
:)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, baizura bahar
atau email shaiful_baizura@yahoo.com
atau sms 016-5952771

6 comments:

  1. assalam sy pun ade ank lelaki yg sembelit sejak bayi juga...sy nk tanye anak awak still continue minum meal shake?

    ReplyDelete
  2. wa'alaikumsalam picha..
    yup, anak saya masih consume meal shake walau berak dia dah ok.
    sebab meal shake ni bukan semata2 untuk sembelit je tapi sebagai multivitamin untuk dia.
    just mix 1 sudu kecik dalam susu dia je. insyaAllah, cukuplah nutrien harian dia.
    senang.. :)

    ReplyDelete
  3. ank sy pon sama sjk bby lg smblit hgga skrg..1sudu utk setiap kali susu@mcmmana sukatan stp shari?

    ReplyDelete
  4. Sama la ngan ank sy..slalu susah btul nk mbuang..ni da 2hari nangis bile nk mbuang...cian sgt..dlu xkasi ealshake sb baby...tp skrg da ckp 1thn,br start bg,,,mntak2 serasi la n da xsembelit lg..tgk die nagis,kite pon nk nanges sama,,:(

    ReplyDelete
  5. kesan dalam berapa lama ek?

    ReplyDelete
  6. kesan setiap anak berbeza..anak saya lambat jugak berkesan,lebih kurang sebulan.
    ada anak customer saya sehari dah berkesan.

    ReplyDelete

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.