FILEM TURBO 2013: He is fast. They are furious.


Movie ni dah lama..
tapi kami baru je nonton..
(^_^)
Movie ni dah jadi salah 1 movie wajib-tonton-setiap-hari kat rumah saya.

memula suami pasang, saya tak tengok. saya dengar je..
bising betul movie tu..ye la..bunyi kereta race..berdengung2...
suami tengok dengan anak2...
dalam hati saya cakap, cerita apa pulak lah yang dia tunjuk kat anak2 ni...

tapi! dont judge book by its cover tau...
satu pagi, lepas hantar kakak putri sekolah, adik putri nak tengok katun.
saya pun pasang katun ni. awal2 sence pun saya dah rasa teruja tengok.
saya tinggalkan hp, saya fokus tengok cerita ni..hihi..
apa yang buat saya teruja?
scene awal2 tu tunjuk, seekor siput berangan masuk race F1. boleh imagine tak, siput yang slow tu nak masuk lumba kereta! 

DIA KECIK TAPI DIA PUNYA IMPIAN YANG BESAR !!!


 

sinopisi filem ni yang saya amik dari blog ini

Sinopsis dan Plot Cerita Film Animasi : Turbo (2013)
Setelah kesuksesan film sebelumnya yaitu Madagascar dan Kungfu Panda, David Soren membuat film fenomenal lainnya yaitu : Turbo.

Plot Cerita
Setelah berhasil membuat dirinya lebih cepat dari teman-teman di jalanan, Turbo belajar bahwa tidak ada yang berhasil sendiri. Jadi dia menempatkan dirinya untuk membantu teman-temannya mencapai impian mereka, untuk memenangkan Indy 500.  

Kisah siput kebun yang bermimpi menjadi pembalap tercepat di dunia, seperti idolanya, Guy Gagné yang menjuarai Indianapolis 500 sebanyak 5 kali. Obsesi Turbo dengan kecepatan dan segala sesuatu yang dimilikinya telah membuat dia keluar dalam komunitas siput lambat, dan membuat malu kakaknya, Chet.  

Turbo sangat berharap dia bisa melarikan diri dari kehidupan yang serba lambat. Dia mendapat kesempatan itu setelah 'kecelakaan' aneh, ketika ia tiba-tiba menyadari bahwa dirinya tiba-tiba memiliki kekuatan  dan kecepatan yang luar biasa.  Turbo menjalani sebuah perjalanan yang luar biasa untuk mencapai hal yang mustahil : "melawan pembalap terbaik yang IndyCar tawarkan". Turbo adalah underdog utama yang menolak untuk membiarkan keterbatasannya membatasi mimpinya. 

---
bagi saya filem ni sangat2 berinspirasi..korang tengok sendiri lah macam mana 'seseorang' yang kecik dan berimpian besar, boleh capai impian dia///

"NO DREAMS ARE TOO BIG AND NO DREAMERS ARE TOO SMALL"


dan pagi ni, sejurus kakak putri bangun tidur, dia tanya saya,
"mama...kenapa snail tak de kaki?"

haaa....sapa nak tolong jawab? hehe

---

love, 
 zura bahar 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.