review bumbo seat for nailah

Salam n hi !!!

25 hb yang lalu, my baby nailah turns 6 months!


sehingga nailah berumur 6 bulan, nailah dah pandai menyulur..
tiap kali nailah menyulur laju, kakak2 dia akan jerit,
"mama! mama! dia jalan macam ular..."
haha..
gelak besar saya masa mula2 dengar diorang cakap macam tu.

bila saya pergi dapur ke (tinggalkan diorang kat ruang tamu),
natrah akan report pada saya bila adik dia menyulur jauh dari tempat asal,
 "mama!! baby pergi jauh..."
jauh bebeno lah tu...hihi..

untuk baby nailah ni, 
saya tak guna alat bantuan baby contohnya baby walker untuk bantu dia cepat duduk n berjalan.
kalau dulu, rasanya by 6 months tu saya dah letakkan dalam walker.
di sendatkan dengan bantal.

reason tak guna adalah:
1. yang lama punya dah terbakar
2. kalau beli baru, karang kakak2 dia yang lenjan kan nye... 
emmm...fikir lah sendiri apa jadi nanti.. (^_^)

disebabkan saya tak guna alat bantuan, 
nailah nampak nya follow 1 per 1 proses tumbesaran baby.
sekarang ni dia tengah berusaha angkat2 punggung untuk merangkak. 
saya berkira2 nak belikan ini..


sebab nailah ni tak nak duduk sendiri2.
dia mesti nak saya pegang dia kalau dia tak tidur.
kadang2 saya berbisnes online sambil riba dia atas peha.
siap lah tangan dia tolong taip sama..hihi
so saya rasa, kalau dia duduk kat bumbo seat ni, mungkin dia boleh main sendiri2.
mungkin la... ;)

tapi tadi saya google imej nak cari gambar bumbo seat ni, 
terbaca yang bumbo seat pernah buat recall sebab design nye tak selamat untuk baby. baby boleh jatuh n tak berapa molek untuk posture baby. 
but then, bumbo replace dengan yang design baru lebih selamat.
siap ada seat belt.


rasanya, kalau nailah duduk, ada potensi ni jadi macam ni...
tapi yang gambar ni design yang kene tarik balik tu...
design baru lebih selamat..
insyaAllah..

kalau beli, silap haribulan, ada budak lain yang duduk...
siapa lagi kalau bukan kakak2 dia yang ceria tu..

emm...
tak pe lah..
rasa nya saya decide untuk Nailah go for natural..
since nailah memang baby yang 'natural' 
(saya mengamalkan natural suplemen sebelum dan semasa pregnant & selepas beranak & menyusukan),

biar lah nailah follow setiap step tumbesaran baby.. :)

------------
pesanan penaja:
VITA-LEA FOR CHIDREN.
multivitamin yang boleh di kunyah oleh kanak2 dan sangat sangat lazat rasanya..
anak2 korang mesti suka!
sebotol ada 60 biji.
harganya RM111.
whatsapp saya untuk berikan kepada anak hebat anda!
016.595.2771



love, 
 zura bahar 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.