Ex Boss Saya Punca Saya Berhenti Kerja dan Mulakan Bisnes Sendiri.


Sesekali, rindu jugak kat my ex bosses. Diorang suami isteri jalankan company tu. Company tu 'comey' je. Office kat dalam showroom. Staff pun beberapa orang je. Staff pun mostly family members diorang. Cuma 2-3 orang je orang luar yang jadi kerani n designer. 

Meja kerja saya beberapa langkah je dengan meja my ex boss. Boleh kata kami rapat sesama kami. Boleh tepuk tampar gak lah. Diorang baik. Tapi biasa lah, ada certain2 kes, stress jugak.

Tapi, yang mendorong saya untuk resign kerja sebenarnya bukan sebab stress dengan ex boss atau kerja2 di sana.
Saya enjoy buat kerja2 tu semua.
Factor utama saya resign adalah, saya stress sebab TAK DAPAT JADI MACAM EX BOSS SAYA!

Korang faham tak ni?

Saya nak jadi macam ex boss saya !!!.

Seriously saya cemburu bila boss sesuka hati nak masuk ofis jam berapa.
Saya cemburu bila boss sesuka hati bawak anak2 dia datang ofis.
Saya cemburu bila boss boleh keluar minum dengan client lepas je meeting.
Ikut suka dia je nak pi lepak kedai minum tea.

Tapi saya?
 Kene ikut waktu kerja.
Masuk jam 9, balik jam 6.
Waktu lunch boleh rehat cuma 1 jam!
Bosannya!!! 😩😩

Kecemburuan itu lah yang mendorong saya untuk BUAT BISNES MACAM BOSS SAYA.
Saya nakkan TIME FREEDOM!!
Saya nak bebas bekerja bebila pun yang saya suka.
Saya nak bebas keluar masuk ofis saya.
Tu yang bercita2 nak bukak ID Firm sendiri tu..😊

Saya usaha jugak kearah itu.
Tapi bila dah berkeluarga dan beranak2, saya mula cari bisnes yang sesuai dengan jiwa seorang ibu yang nak spend banyak masa dengan anak2.
Apa yang terlintas di fikiran saya adalah, BISNES ONLINE DARI RUMAH.

Siang malam saya doa.
Tak jemu2 minta pada Allah.
Dan akhirnya, Allah temukan saya dengan bisnes shaklee.
Waktu tu saya percaya, Allah telah tunaikan permintaan saya melalui bisnes shaklee ni.
Dan ternyata ianya memang benar apabila kini sudah 4 tahun lebih saya buat bisnes shaklee ini secara online dan sudah 3 tahun lebih saya jalankan secara full time dari rumah sahaja.
Anak2 saya jaga sendiri.
Kerja2 rumah saya selesaikan sendiri.
Suami saya uruskan sendiri..of course lah kan... 😄
Setiap bulan shaklee bayar bonus saya on time! 
Syukur alhamdulillah... 😊

Saya percaya, ada sebab Allah temukan saya dengan bisnes ni. 
Allah tak bagitau pun, inilah bisnes yang dapat penuhi kehendak kamu..tak de..dalam mimpi pun tak de..
Tapi, kepercayaan itu hadir sendiri..

Saya jugak percaya, ada sebab kenapa Allah gerakkan hati setiap anak bisnes saya untuk daftar ahli di bawah saya.
Kebanyakkan mereka pernah berimpian untuk bekerja sendiri dan jaga sendiri anak2 mereka sebab sedih nak tinggalkan anak2 kepada pengasuh. 

Saya selalu terfikir, tak ke diorang 'rasa' yang Allah sedang bukakan jalan buat diorang untuk capai hajat diorang?
Tak ke diorang 'belajar' sesuatu dari upline2 yang dah berjaya resign kerja makan gaji dan jaga sendiri anak2 diorang?

Kenapa diorang sia sia kan jalan yang Allah dah lorongkan ni (dengan menjadi ahli shaklee)?
Kenapa diorang masih tak nampak yang bisnes shaklee ni adalah flatform untuk diorang capai hajat2 diorang..
Kenapa?
Kenapa?
Kenapa?

Apapun, saya ucap juta juta terima kasih pada ex bosses saya yang telah membuka mata saya untuk berbisnes sendiri. 😊
Mereka bukan orang hebat pun..
Pelajaran biasa2 saja.
Tapi MEREKA BERJIWA BESAR, BERANI DAN YAKIN DENGAN DIRI SENDIRI. 💪💪
Kalau mereka boleh jalankan perniagaan mereka sendiri, kenapa saya yang ada degree ni tak mampu?
 haa... Tumbuk diri sendiri!!
Malu je..
Dush dush 👊👊👊

Ternyata TIME FREEDOM  yang saya idam idamkan selama ini memang SATU NIKMAT TERBESAR YANG ALLAH BERI.
TERIMA KASIH ALLAH... SYUKUR ALHAMDULILLAH.. 😊
Tak sia sia saya grab jalan yang Allah lorongkan ini..
Bukan saya seorang dah rasa yang bisnes shaklee ni punya masa depan, raaaaaaamai dah yang sedang nikmati..

Beruntunglah mereka yang GRAB peluang Allah beri ni.. 😊


My working space satu masa dulu.. Sebbek ada gak gambar buat kenangan...😍😍

love, 
 zura bahar 
 Pengedar Sah Shaklee. 

 Order atau keahlian Shaklee? 
whatsapp 016.595.2771
 ---------------
 kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.