Suplemen Shaklee untuk Keracunan Makanan, Cirit Birit dan Muntah.

2 minggu lepas, bergilir gilir anak saya tak sihat.
Start dengan kakak putri, muntah2 sampai admit.
Doktor sahkan keracunan makanan.
Esoknya, saya pulak cirit birit dan muntah.
Flat terus tengah hari tu..tak lalu makan langsung..dan tak boleh bangun jugak.
Bila bangun je kepala pusing2 n terus rasa nak muntah.
 Tapi menjelang malam, alhamdulillah..getting better dan mula ada selera makan.
Siap order air kelapa n bihun sup kat suami..hehe..
Nanti saya share, macam mana saya boleh recover tanpa makan antibiotik pun..

Lepas tu, natrah pulak demam.
Demam biasa saja. Tapi sesekali merengek jugak lah.
Bila kakak putri keluar dari hospital, dia kene HFMD pulak. Banyak gila rashes naik kat tangan n kaki dia. Tak tidur dia malam tu dok menggaru dan merengek.
Lepas putri dah tak gatal2 (tapi rashes masih ada), Nailah pulak kene HFMD. Tapi tak seteruk kakaknya.

Esoknya pulak, Natrah muntah2 dan demam. Petang tu dah tak muntah so malam tu sedaplah dia makan roti balut sosej goreng. Elok je sihat nampaknya tapi sesekali ada dia mengadu sakit perut.
Tiba2, muntah pulak.. Tapi malam tu, sekali tu je lah dia muntah..
Esoknya, semua getting better..
Alhamdulillah...

MashaAllah...
Bergilir gilir anak2 tak sihat..
Mujur opah ada, dapatlah gilir gilir jaga diorang.
Saya redha dan syukur dengan ujian Allah..
Pasti Allah nak beri sesuatu yang sangat istimewa buat kami sekeluarga.. InsyaAllah aamiin..😊

Dan yang saya paling syukur adalah, Fauzan tak jangkit langsung.
Demam pun tak..
Padahal, dia 24jam melekat dengan saya.
Masa kakak putri baru masuk wad, saya terpaksa jaga putri..
Sebab habibi ada hal..
of course Fauzan sekali..siap baring atas katil putri lagi..

Tu lah kan..kuasa Allah...
Kalau Allah nak beri sakit, protect la macam mana sekali pun, makanlah berbotol botol vitamin C sekali pun, makanlah berkotak kotak nutriferon sekalipun, kalau Allah kata 'sakitlah kamu...' maka sakit jua lah kita.

Kalau Allah nak lindung, terdedah lah dengan virus sekali pun, kalau Allah kata 'virus takkan menjangkitimu..' maka sihat lah kita..
Buktinya, Fauzan tak jangkit walaupun sentiasa dikelilingi kakak2 yang tak sihat dan bervirus.
Syukur ya Allah...

Anak2 saya ni, actually jarang makan shaklee.. 😁
Mama dia je yang konsisten makan tapi diorang tak.
Just lately, saya selalu masukkan Meal Shake dalam air coklat diorang. And lepas semua dok sakit2 je ni, saya tambah nutriferon sekali. Nutriferon tu kalau suruh makan gitu je, natrah je yang suka makan. Yang lain2 memang tak makan. So, bila bubuh dalam air macam ni, diorang tak rasa pun.. Nutriferon ni untuk kuatkan antibodi diorang untuk serang sendiri virus2 yang menyerang.


Apa yang saya consume untuk saya pulih sendiri dari muntah2 dan cirit birit?

1. Nutriferon. Saya makan 1 sacet setiap 5 jam.
2. Sr Vitamin. Saya makan 2 biji setiap 5 jam.
3. Air garam. Untuk kembalikan bendalir dalam tubuh. Ni sebab saya tak de stok Performance Drink. Suppose minum PD pun insyaAllah membantu.





Saya elakkan minum sebarang air dalam tempoh 2-3 jam untuk elakkan saya muntah lagi. Selagi 'usus saya meradang', selagi tu saya akan muntah tiap kali air atau makanan masuk melalui mulut.
So..saya terpaksa biarkan diri saya lemah selemah lemahnya dan saya tidur.

Petang tu, saya minum sikit2 air garam dan mula ada energy n selera makan.

Macam tu jugak saya buat pada anak2 saya yang muntah2. Saya terpaksa minta diorang 'puasa' seketika.
Dan saya suruh diorang tidur je..
Nampaknya, kaedah ni insyaAllah bantu kami lebih cepat sihat.

Bila saya dah bebetul recover (dah boleh makan dan minum tanpa muntah), baru lah saya ambil Garlic pulak. Garlic ni antibiotik semulajadi.
Since garlic ni kene makan with food, sebab tu saya tak makan masa perut saya tengah kosong tadi.
Tujuan saya ambil Garlic ni, lebih kepada untuk pertahanan badan Fauzan.
Yela..dia belum kene apa2 masa tu..kiranya macam protection untuk tubuh dia.

Amazingly..dengan kuasa Allah..
Fauzan tak dijangkiti pun...
Syukur alhamdulillah...
😊😊😊

Apapun saya redha..ini yang Allah tulis untuk kami sekeluarga..
Habibi terpaksa cuti sampai abis cuti dia.
Dan saya doakan, semoga satu hari nanti, habibi saya akan punya masa sendiri.
Tak perlu lagi nak apply cuti untuk jaga kami...
Doakan juga ya... 😊
Aamiinn...

See..my anje boy yang kuat. 💪💪


love,
 zura bahar 
 Pengedar Sah Shaklee. 

 Order atau keahlian Shaklee? 
whatsapp 016.595.2771
 --------------- 
 kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.