KENAPA PERLU KOLAGEN? 7 SEBAB ANDA PERLU KOLAGEN.

NO 1: KESIHATAN KULIT

Sebab pertama kenapa perlu kolagen ini pastinya ramai yang tahu. Kolagen sangat bagus untuk anda yang inginkan kulit cantik, tegang, anjal dan lembut. Ia dapat membantu meningkatkan keanjalan kulit dengan menghasilkan sel-sel kulit yang baru.

NO 2: SISTEM PENCERNAAN YANG SIHAT

Anda mungkin tak percaya dengan sebab kedua ini. Kenapa perlu ambil kolagen secara konsisten adalah kerana kolagen dapat bantu sistem pencernaan. Kolagen membantu menyembuhkan saluran pencernaan anda yang luka akibat sembelit atau buasir dengan cepat, dan juga membantu badan anda memperbaiki lapisan lendir di salur pencernaan. Oleh itu, jika anda sering mengalami sembelit, pastikan anda ambil suplemen kolagen setiap hari. Dan jika anda ingin selesaikan masalah sembelit, saya sarankan anda untuk ambil Herb Lax atau Alfalfa.

NO 3: PENGURANGAN BERAT BADAN

Sebab ketiga kenapa perlu kolagen ini pasti menggembirakan kaum wanita. Wanita dan kurus memang tak dapat dipisahkan. Kajian menunjukkan bahawa jika anda mengambil kolagen ketika sarapan pagi, anda boleh menurunkan berat badan dengan ketara. Bagaimana ianya berlaku? Ini kerana kolagen adalah protein. Jika kita ambil protein pada waktu pagi, ianya membantu kita rasa kenyang lebih lama. Selain itu, ianya juga membantu tubuh membina otot yang lebih mantap.

NO 4: KESIHATAN SENDI DAN TULANG

Kajian mendapati pesakit osteoarthitis mengalami kelegaan sakit sendi dan tulang setelah mengambil 10g kolagen tulen setiap hari. Ya..kolagen sangat penting dalam memudahkan pergerakkan sendi kita kerana kolagen ini bertindak seperti 'kusyen' pada sendi. Sekiranya 'kusyen' kita tebal dan empuk, pastinya kita selesa untuk duduk atau baring. Jika 'kusyen' kita tipis, sudah tentu badan kita akan rasa tidak selesa dan sakit-sakit apabila duduk di atasnya. Begitu jugalah jika kolagen di sendi-sendi kita semakin berkurang, bermaksud sendi kita akan berasa tidak selesa ketika melakukan apa-apa pergerakkan. Oleh itu, pastikan anda mengambil kolagen setiap hari terutama anda yang sangat aktif bersukan kerana anda banyakkan menggunakan sendi.

NO 5: MENINGKATKAN KADAR METABOLISMA

Jika anda dapat pastikan tahap pengeluaran kolagen yang betul dalam tubuh anda, kadar metabolisme anda akan meningkat. Hasilnya, tubuh anda akan membakar lebih banyak lemak. Dan pastinya tubuh anda akan rasa lebih 'ringan' dan anda pasti lebih produktif. 

NO 6: MENGUATKAN KUKU, GIGI DAN RAMBUT

Sama seperti kulit, kolagen sebagai sumber protein juga dapat membantu menguatkan kuku, menguatkan gigi dan rambut anda serta mencantikkannya. Anda pasti ingin memiliki kulit, kuku, gigi dan rambut yang cantik,bukan? Pastikan anda ambil kolagen setiap hari. 😊

NO 7: BAIK UNTUK KESIHATAN HATI

Pelbagai cara sebenarnya untuk jaga kesihatan hati anda. Dan salah satu darinya adalah dengan mengambil suplemen kolagen. Pengurangan kolagen yang berlaku apabila umur kita mencapai 25 tahun boleh mengakibatkan dinding arteri menjadi lemah. Apabila dinding arteri lemah, anda berisiko untuk mendapat Aterosklerosis iaitu keadaan dimana saluran darah yang mengangkut nutrien dan oksigen dari jantung anda ke seluruh badan anda menjadi kaku dan tebal. Kolagen yang bersifat menganjalkan ini dapat bantu melindungi arteri anda dari Aterosklerosis yang boleh merosakkan fungsi hati anda.

...
Umum tahu yang kolagen untuk cantik sahaja. Tapi sebenarnya tubuh badan kita sangat-sangat perlukan ia untuk kesihatan menyeluruh. So, lepas dah tahu 7 sebab kenapa perlu kolagen ni, adakah anda masih nak abaikan pengambilan kolagen anda? 
Jika anda berminat untuk cuba Collagen Plus Powder Shaklee, boleh segera hubungi saya ya! 😊
Pastinya offer yang menarik untuk anda pada bulan ini!



❤, LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! - 📣 untuk order dan pertanyaan, 💻 fb: baizura bahar | kedai vitamin chemor, perak | vitally vitamin for women, 📲 sms|whatsapp 016-5952771, 📧 email: vitallyvitamin.com@gmail.com, ðŸ’» visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.