Tuesday, June 11, 2013

National Conference Shaklee 2013 ~ 8 june 2013 ~ hadiah anniversary dari Shaklee !


Debaran dah terasa seminggu sebelum Nc lagi...
hari jadinya pada hari sabtu..
jumaat sebelum tu saya masih lagi kerja..
malam tu, lepas insya' baru lah gerak ke KL..
pukul 12 lebih baru sampai kat rumah kakak saya...

malam tu tak lena tido...
baru dapat 1 award je..
tapi debaran nye mengalahkan apa je...
awal2 pagi dah terbangun...
gitu gini siap, pukul 10 baru nak gerak ke sunway dari jalan ipoh, kl..
fuhh...doa je dalam hati jalan clear dan Allah mudahkan perjalanan sebab event start pukul 11..
dan first time nak ke sana, kot tersesat ke...
tapi, Alhamdulillah...memang tak jem dan tak sesat..

sesampai kat sana, punya lah ramai umat manusia...
bersesak2...
papa putri ikut saya pegi daftar untuk Star Achiever Award..
saya daftar kat eunice ,supervisor branch ipoh...
eunice bagi 2 tag, untuk saya dan papa putri...
papa putri yang amik dan dia kalung kat tag tu kat saya...
dia cakap, "sayang kene pakai ni..."
dan dia pakai dia punya...
sangat touching... :)
sebab saya tak expect dia akan support saya macam ni sekali...
he never shows.... :)

lepas daftar, kami masuk dewan bersama kanak2...
saya duduk di barisan kedua belakang masters..
fuh...memang aura lain macam bile duduk di depan...

di mulakan dengan Masters Parade..
teruja nya tak tahu nak cakap...saya pulak yang teruja! serius!
dalam hati ni tak sudah2 minda separa sedar saya berbisik, tahun depan saya join masters parade ni!
tahun depan saya akan duduk kat kerusi masters !
tahun depan, MC akan jerit nama saya, Master Baizura Baharom dan Master Shaiful Bahari!
yessss..TAHUN DEPAN, PADA NATIONAL CONFERENCE SHAKLEE 2014!

..................

the event!

on stage.

lambai2..

with my mama shaklee..who brought me here....thank you soooo much mama wani..

the award.

with 2 iron ladies, Presidential Master Cery dan Master Iffah.

hall of fame.

malam pulak ada dinner untuk penerima award..


MJ buat show

with iron lady, Presidential Master Cery.

parent dan adik yang sudi datang untuk sama2 rai kan...


sempat jumpa anak buah untuk coaching...
jauh ni coaching kat kl...padahal, 2-2 dok utara..
sorang penang, sorang ipoh...
dan, 2-2 kampung kat taiping ! hihi


--------------------------------------------------
pengalaman yang sangat2 indah...
saya tak pernah dirai dan dihargai begini..
rasa seperti segala penat lelah saya sangat2 berbaloi apabila dirai begini..
saya percaya, setiap SID yang hadir, pasti berkobar2 mahu jadi seperti masters2 kita..
pasti mahu dapat replika kunci kereta...
pasti mahu dapat cheque kecik n besar...
pasti mahu naik turun stage berkali2...
PASTI !

yang paling buat saya terharu,
suami saya sudi bawa saya ke NC ni...
suami saya sudi duduk sebelah saya dalam dewan..
suami saya sudi pegi dinner dengan saya..
cuma,tak dapat nak naik stage sama2 sebab anak2 dah penat nak tido..
tak pe...tahu depan naik sama2 sebagai Master Baizura Baharom dan Master Shaiful Bahari Ahmad Nadzeri.

sayang tau abang tak suka bersosial2 macam ni...
sayang tau abang tak suka berdinner2 ni...
tapi, abang sudi teman sayang...
terima kasih sangat2...
tak tahu nak ucap terima kasih macam mana...
apa yang sayang buat ni,untuk abang dan anak2 kita juga...
sayang nak berkhidmat 24 jam pada abang dan anak2 kita...
itu yang kita impikan dulu,kan....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, baizura bahar
atau email shaiful_baizura@yahoo.com
atau sms 016-5952771

Thursday, June 06, 2013

" mama tak work! "


sejak akhir2 ni, kakak putri asyik lah menangis bile mama nak pergi keje...
kata kakak, "mama tak work...mama dok umah je..papa je work !"
memang best kalau macam tu...;)



macam berlakon pun ada jugak...
sebab kakak nangis kejap je...
pastu ok dah..

bila kakak kata mama tak work,
mama selalu jawab, "bulan depan mama tak work, ok..."
" buyan kepan ke mama?" kakak nak kan kepastian...
" ye...bulan depan..."

ahad lepas, masa papa tengah siap2 nak pegi keje, kakak n adik terbangun...
kakak merengek2 sambil cakap, " papa je work..."
"ye..papa je work...mama tak work..."
lepas tu, kakak terus duduk, senyum kat mama sambil cakap, " buyan kepan..."
:)
faham lah mama...
kakak ingat jawapan mama, bulan depan mama tak work..
insyaAllah...sama2 kita doa ye... :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, baizura bahar
atau email shaiful_baizura@yahoo.com
atau sms 016-5952771

Tuesday, June 04, 2013

PROMOSI JUNE: MEAL SHAKE.


wahh....terbaik lah promosi bulan ni..
Meal Shake memang hebat !!!

KAYA DENGAN PROTIEN, KALSIUM & VITAMIN.


kasi tengok gambar dulu...
hehe...
buy 6 free 1!




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar 
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771

7 MANFAAT UTAMA MEAL SHAKE

FAST FOOD, NO GUILT!

ini dia trademark meal shake..
yes...meal shake adalah meal replacement untuk mereka2 yang busy,yang tak sempat nak makan..
ala2 jajan atau snek... jajan tu bahasa orang jawa kot...bermaksud, snek... :)
tapi, ni jajan yang berkhasiat dan kaya dengan sumber protien, kalsium dan vitamin.
sesuai juga buat anak2 setahun ke atas yang sentiasa sibuk nak explore dunia ni kan...
sibuk nak main aje sampai tak ingat nak makan...
campur meal shake sesudu kecik dalam susu dia, insyaAllah, bertambah aktif dia nanti...hehe...

apa lagi yang istimewanya Meal Shake ni?

✔ menyediakan hidangan nutrisi lengkap yang mudah di serap untuk kegunaan harian.
semestinya ia di buat daripada bahan-bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protien yang sangat berkualiti dna mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. Kebiasaannya, ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

ia dihasilkan untuk semua golongan 
-bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, ibu menyusu, para atlet, vegetarian, orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu ambil makanan segera-

7 manfaat utama Meal Shake.

1. NUTRISI LENGKAP
ia menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
kekurangan zat bole menyukarkan kadar penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.
ia juga mengandungi lesithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

2. MEMBEKAL NUTRISI KEPADA SEL TUBUH
ia kaya dengan protien (tidak mengandungi laktosa), membantu pembianaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

3. MEMBANTU TUMBESARAN
ia mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang di perlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

4. ANTI OKSIDA
ia mengandungi vitamin A,C,E, zink, selenium yang merupakan agen anti oksidan yang bertindak mengawal jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

5. MENGEMBALIKAN SERI WAJAH
ia mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih canitk.

6. DETOKSIFIKASI
ia kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
(bantu masalah sembelit anak2 juga)

7. KELAZATAN RASANYA
minuman yang lazat untuk di ambil bersama fruktos semulakadi, penggantiaan segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga.
ia tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.
lazat untuk di nikmati oleh semua golongan.

see....baaaanyak sangat manfaat Meal Shake ni...
bab no 5 tu, saya setuju sangat...
saya rasa muka saya lebih cerah berseri sejak tambah MS dalam collagen n ESP saya...
serius !!
anda pun patut cuba..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya,BAIZURA BAHAR
dan like page saya, VITALLY VITAMIN
atau email shaiful_baizura@yahoo.com
atau sms 016-5952771

Monday, June 03, 2013

SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK IBU MENYUSU

 SUSU IBU ADALAH SUSU PALING SIHAT UNTUK SI MANJA !

kerana susu ibu diakui susu yang mengandungi nutrien paling lengkap untuk bayi,
yang terbukti memberi sejuta kebaikan dalam proses tumbesaran dan perkembangan si manja.

Banyak klinikal study membukti gejala 'stomach viruses', 'respiratory illnesses' dan 'meningitis' pada bayi kurang berlaku pada bayi yang minum susu ibu.
Ini kerana, susu ibu mengandungi antibodi semulajadi yang dapat menguatkan sistem imun bayi kita dari dijangkiti kuman dan penyakit.

Oleh sebab itu, diet yang sihat sangat penting untuk ibu yang menyusu bagi mengekalkan komposisi susu yang sihat buat si manja dan kesihatan ibu itu sendiri.
Antara suplemen shaklee yang dapat membantu si ibu kekal sihat dan si bayi dapat membesar dengan sihat adalah:

- VITALEA - VITAMIN C - B COMPLEX - ALFALFA - ESP - OSTEMATRIX - OMEGA GUARD -


 VITALEA - VITAMIN C - BCOMPLEX
vitalea/multivitamin membekalkan vitamin dan mineral penting buat si ibu yang mungkin tak dapat nutrien lengkap dari diet harian.
bekalan vitamin C dan B yang cukup dalam diet harian ibu dapat membantu menghasilkan susu ibu yang berkhasiat dan sihat untuk memberi kesihatan menyeluruh buat ibu dan bayi.
kenapa vitamin C penting?
sebab vitamin C memainkan peranan penting dalam pertumbuhan sel tumbesaran bayi.
kenapa pulak vitamin B complex penting?
sebab vitamin B complex dapat mengekalkan kesihatan sistem saraf bayi. ia juga penting untuk penghasilan hormon dan sel darah merah bayi.
buat si ibu pulak, ia dapat mengurangkan tekanan sekaligus dapat buat ibu sentiasa berasa tenang.


ESP
bayi kita memerlukan sumber protien yang mencukupi dalam proses tumbesaran kerana protien adalah 'basic building block of the body'.
selain tu, sumber protien yang selamat seperti non-gmo soy sangat membantu dalam penghasilan susu ibu.


OSTEMATRIX
susu ibu dihasilkan 40% daripada kalsium.
dan, kalsium ini sangat penting untuk tulang dan gigi yang sihat buat simanja.


OMEGA GUARD
omega guard yang mengandungi omega-3 fatty acid sangat membantu dalam perkembangan otak dan mata yang sihat buat si manja.
kajian saintifik membuktikan, lebih banyak bekalan omega-3 anda bekalkan kepada bayi anda, lebih hebat dan cepat neurons akan berhubung sekali gus menjadikan anak kita pintar.


ALFALFA
alfalfa mengandungi banyak nutrien penting seperti vitamin K,A,B1,B6,C,E kalsium, zinc and iron.
kesemua nutrien2 ini adalah penting untuk tumbesaran bayi yang sihat.
dan....alfalfa ini adalah rahsia turun temurun untuk menambahkan susu ibu!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar 
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771

Sunday, May 26, 2013

persediaan memiliki rumah...ketiga ~ PERIKSA SITE! ~


kami suami isteri memang excited nak masuk rumah baru..
kalau hari minggu tak balik kampung trong, memang kami akan keluar tengok rumah baru...
memang kami akan turun site, masuk rumah tu dan check betul tak kontraktor buat...
ada salah sikit, memang kami shoot developer !
hihi...


ini lah dia tips no 3..
bila ada masa terluang, pegi tengok rumah tu..
bukan tengok dari luar je, bukan sambil lalu je..
tapi masuk dalam rumah tu dan check !
at least sebulan sekali..
especially bile dah sampai part install electrical  dan lighting point, tiling, doors & windows dan lain2 spec.
make sure, rumah kita sama spec macam dalam SnP dan sama macam rumah contoh untuk buyer unit, yang developer janjikan sebelum kita sign SnP.

kalau waktu tengah naik batu bata tu, boleh la tengok dari luar aje..
kalau SnP tulis, clay brick, make sure developer bagi 'bata merah'..
beza tau clay brick dengan sand brick..
atau orang melayu cakap, bata merah dan bata putih...
perbezaan yang paling orang nak tau, bata putih lagi murah dari bata merah..
so, make sure developer bagi kita apa yang dia dah janji kan..

bila dah pasang roof, baru lah kami masuk dalam rumah tu..
make sure, bila nak masuk rumah under construction, pakai pakaian yang selamat.
boot dan topi..

kalau kita tak tengok apa yang terjadi kat rumah kita sepanjang construction,
kalau jadi sesuatu yang menyesalkan kita, 
tak guna dah kita nak shoot developer once kita dah dapat kunci...
sendiri tanggung ye...


elektrical man pasang point tak sama level...
ada tinggi, ada rendah...
ni kami dah komplen tapi electrical man belum repair lagi...
ada jugak yang dia salah bubuh point..sepatut nye lighting point, dia bubuh hook untuk ceiling fan...

kita beli rumah bukan 28 ringgit 80 sen tau.. (rm28.80)
tapi, 2 ratus 88 ribu ringgit !!! (rm288 000)

segala ketidak puas hati kita, biar developr yang tanggung !
jadinye, kene komplen sebelum dapat kunci.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar 
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771

Monday, May 20, 2013

10 tips cegah kanser.

1.
elakkan penggunaan gula secara berlebihan 
kerana gula adalah "makanan kanser"

2.
kurangkan makanan berasid 
seperti daging merah, minuman berkafien, makanan laut dan jeruk kerana sel kanser aktif dalam persekitaran berasid.

3
kekalkan berat badan yang ideal 
kerana lemak yang berlebihan akan menghasilkan estrogen yang menggalakkan pertumbuhan sel kanser.

4
amalkan minum segelas besar jus sayuran organik 
setiap hari seperti bayam, saderi, lobak, timun dan brokoli.

5.
kurangkan makanan yang di panggang 
kerana mengandungi bahan yang bersifat karsinogenik.

6.
kurangkan pengambilan makanan ringan 
kerana mempunyai kandungan pewarna, perasa dan pengawet yang tinggi.

7.
menggunakan air tanpa klorin 
dalam masakan dan minuman.

8.
mengoptimumkan pengambilan vitamin D 
kerana ia merupakan agen pemusnah semulajadi sel-sel kanser.
(berada di bawah sinaran matahari pagi selama 1 jam sehari sudah memadai untuk keperluan vitamin D kita.

9.
berhenti merokok dan hindari minuman beralkohol.

10.
menjalani kehidupan yang sihat 
dengan mengamalkan senama sekurang-kurangnya tiga kali seminggu dan menangani stress dengan bijak.

tips2 ini di sediakan oleh farmas health, tk farmas solution & industries.
----------------------------------------------------------------------------------------------

antara vitamin shaklee yang dapat membantu mencegah kanser ini adalah:

1. VIVIX.

vivix ni memang terkenal dengan anti oksidan yang sangat tinggi.
salah 1 dari bahan2 semulajadi vivix ni adalah Muscadine Grape.
Muscadine Grape ni mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria.
lagi info vivix di sini.

2. ALFALFA

vitamin yang bersifat alkali dan dapat meneutralkan tubuh yang berasid.
antara lain manfaat alfalfa ada di sini.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar 
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771