cadangan supplement shaklee untuk BERPANTANG.


personally, saya suka berpantang...
weird kan?
saya tau, ramai kawan2 saya dan ibu2 muda sekarang yang rasa pantang itu leceh...
makanan tak sedap...
tak bole minum air sejuk..
tak bole keluar rumah...
tak bole pakai seluar...
bile dapat pakai jeans pada usia baby baru 2 minggu, dah happy sangat2...

well...itu semua pendapat individu...
bagi saya, pantang itu sangat penting dan mesti saya akan completekan sehingga 40/44 hari...
bergantung kepada siapa yang tolong saya berpantang...
kalau mak mertua saya, 44 hari...
 kalau mak saya, 40 hari je... hehe...
saya suka keadaan yang panas2...
tapi bukanlah panas yang kene terik matahari sampai berpeluh2 tu...
saya suka dalaman saya rasa panas...
mandi air panas...saya rasa segar....
minum air panas...saya rasa dalaman saya akan segar jugak lepas rasa panas tu hilang...
dan saya tak ada masalah dengan makanan orang pantang! 
saya suka je sebab saya bukan jenis memilih bab makan... :)

kalau cerita tentang jamu2 selepas bersalin,
saya malas sikit nak consume... ;)
lebih2 lagi yang pakai2 kat dahi tu...param ke nama dia?
selalu kene marah dengan mak saya kalau saya tak pakai... 
mak mertua saya ok je... ;)
nak makan yang bancuh2-rasa-jamu tu lagi lah saya tak nak!!!

dan...
since saya dah berkenalan dengan shaklee ni,
tentulah saya akan pilih BERPANTANG CARA SHAKLEE mulai sekarang... :)

CADANGAN ASAS SUPPLEMENT BERPANTANG:

-VITAMIN C-
-VITALEA-
-BCOMPLEX-
-ZINC-


Vitamin c 
mengandungi bahan semulajadi seperti bioflavonoids, hesperidin dan rose hips untuk tingkatkan fungsi vitamin c iaitu, tingkatkan sistem imun,menguatkan gigi, gusi, tulang, otot, salur darah serta menolong mengurangkan alergi. 

Vitalea
dirumus khas dengan 28 vitamin-vitamin penting & mineral perlu untuk kesihatan optimum & tenaga. penting untuk pertumbuhan sel dan pembiakan.

B complex
mengandungi asid folic dan kesemua 8 jenis vitamin b. untuk kesihatan jantung, metabolisma tenaga dan replikasi DNA yang sihat. sangat penting untuk ibu dalam pantang sebab b complex dapat mengurangkan kemurungan dan tekanan. untuk ibu2 baru, tak cukup tido sebab baby tak tido malam kadang2 memberi tekanan kepada kita.

Zink
dapat meningkatkan sistem imun, cepat menyembuhkan luka terutama yang bersalin czer, serta mengurangkan risiko baby dapat jaundis.


ADDITIONAL SUPPLEMENT

-ESP-
-OSTEMATRIX-
-ALFALFA-
-PERFORMANCE DRINK-
-LECITHIN-



 ESP 
membaiki semula sel-sel yang rosak serta juga memberi tenaga. Selain itu ESP juga sangat popular di kalangan ibu-ibu menyusu dan yang ingin menjaga kecantikan kulit :) Pengambilan ESP menghalang rasa lapar yang kerap kerana kerap menyusukan bayi juga kerana ESP membuat perut rasa 'full'.
------------------


Ostematrix
 sumber kalsium, dilengkapi Magnesium dan Vitamin D untuk penyerapan lebih baik ke dalam badan. Sangat recommended juga dalam pantang ni especially sebab biasanya dalam pantang biasanya bayi suka 'bergayut' (menyusu) sahaja boleh kata sepanjang masa. So, kalau tak cukup kalsium mungkin akan ada sakit pinggang. Selain itu ia membantu ibu-ibu kekal cergas apabila bangun pagi walaupun tidak cukup tidur melayan si kecil :)
------------------------


Alfalfa Complex
mengandungi galactagogue yg turut membantu menggalakkan penghasilan susu ibu secara natural dan juga berfungsi utk keintiman wanita.
Protien yang terkandung dalam alfalfa adalah 18.9% berbanding dengan daging lembu 16.5%, susu 3.3% dan telur 13.1%. Kalsium dalam alfalfa adalah 14 kali lebih daripada benih gandum dan 144 kali daripada hati.
--------------------------


Performance Drink
 menghalang ibu-ibu dari mudah dehydrate. Ia mengekalkan elektrolit dalam badan kerana badan ibu-ibu menyusu mudah kehilangan air dalam badan kerana proses penyusuan. Jika badan dehydrate, badan akan rasa cepat letih.
-------------------------------
 

Lecithin
 melarutkan lemak-lemak yang terkumpul sewaktu mengandung. Selain menurukan paras kolesterol, ia menghalang clogged duct atau bengkak susu yang lazim berlaku beberapa hari selepas bersalin kerana susu baru terhasil.
------------------------
Dan yang paling penting, supplements ini masih boleh diteruskan walaupun bayi anda mengalami demam kuning atau jaundice. Ini kerana ia supplements ini tidak mengandungi herba yang boleh menyebabkan bacaan bilirubin lebih tinggi.

(sumber: http://sihatcomelceria.blogspot.com/)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! 
untuk order dan pertanyaan, 
sila add saya di fb saya, baizura bahar 
atau email shaiful_baizura@yahoo.com 
atau sms 016-5952771

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.