15 kelebihan vitamin E yang anda tidak ketahui.

Assalamualaikum n hi !!!
Pagi2 ni rasa fresh sangat..
almaklumlah..Dah lama sangat bercuti sempena NC yang lalu..Kerja sendiri,kan..cuti pun sendiri2 je bila nak cuti.. :)
Tapi saya bukan boleh nak cuti lama2 ni..sehari tak dapat share pasal shaklee, rasa tak lengkap hidup..
rasa bersalah tak sebarkan kebaikan2 vitamin shaklee yang superb ni..
(^_^)

So hari ni, saya nak cerita pasal vitamin  E Complex shaklee yang sedang promosi ni.
umum tahu yang vitamin e ni lebih kepada untuk kecantikkan kulit. Saya sendiri consume untuk dapatkan kulit yang cantik. 




Seriously, hanya 1 kapsul vitamin e setiap malam sebelum tidur, kulit muka sangat gojes, tak berminyak, nampak suci bersih dan cerah tiap kali bangun tidur..ish..tak tau lah nak describe macam mana..you all kene cuba sendiri tau..baru faham perasaan saya ni tiap kali tengok muka kat cermin bila bangun tidur.

Untuk pengetahuan korang, dalam 1 kapsul vitamin e ni mengandungi, 
◎ 8kg sayur bayam


◎ 1kg benih gandum


◎ 500ml minyak safflower


◎ 500g badam



Haa...senak perut nak makan semua tu semata2 untuk dapat keperluan vitamin e yang cukup dalam sehari..bila kita tak dapat keperluan vitamin e yang cukup dalam sehari, tu yang kulit muka jadi kusam, period paid, kanser, stroke, sakit prostat dan macam2 lagi..

So, hari ni saya nak cerita apa dia kelebihan2 vitamin e yang kita tak boleh pandang enteng jika kita kurang consume.
pendek kata, jika kita nak cegah sakit, nak jaga tubuh badan amanah Allah ni sebaik2nya, kita wajib makan vitamin e yang cukup setiap hari.
sebabnya......

15 Kelebihan vitamin E :
1. Antioksidan
2. Pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular
3. Sangat berguna dalam rawatan “premenstrual syndrome”
4. Memelihara pembekuan darah yang normal
5. Mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan
6. Mengurangkan tekanan darah
7. Membantu dalam pencegahan penyakit katarak
8. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
9. Meningkatkan pengeluaran air mani
10.Menguatkan dinding kapilari
11. Menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat
12. Mencegah anemia
13. Mencegah “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh Menjangkiti bayi pramatang
14. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
15. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer.
 .
itulah dia pelbagai kelebihan vitamin e yang anda dah tahu sekarang. Saya ingat lagi kawan saya beli vitamin e untuk kurangkan period pain dia. Tujuan dia nak hilangkan rasa senggugut. Tup tup dia ngadu kat saya, kulit muka dia nampak glowing dan ramai orang tegur kulit dia lebih cantik.
sebab tu lah saya suka sangat2 vitamin2 shaklee ni..pelbagai kesan2 positif korang akan dapat dalam 1 vitamin tu..korang tengok je lah vitamin e complex tu pun dah ada 15 kesan positif..rugi sangat2 kalau tak cuba tau...
kalau korang nak cuba, feel free untuk hubungi saya di nombor telefon kat bawah ni..
bulan ni tengah diskaun baik punye!!!hubungi saya untuk info lanjut, k....
daaaaa.....
(^_^)

love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771
 --------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.