ANAK-ANAK: MENYUSAHKAN ATAU MEMBERI INSPIRASI?


Saya tertarik dengan status fb seorang master shaklee, Master Lyna Noh.

Bukan apa, sebab sesetengah orang beranggapan, anak2 ni menyusahkan.
bila ada anak2 kecil, pergerakkan jadi terbatas. Nak kemana2 pun rasa susah sebab nanti anak2 ni buat bising lah, lari sana lari sini lah, bergaduh lah, berebut lah, macam2 lagi lah..

Bagi saya (bagi suami saya jugak rasanya), kami tak nampak ianya satu beban.
memang kadang2 hangin jugak kan bila dalam kereta diorang bergaduh, nangis2, berak,kencing dll..
tapi bila tak bawak diorang, sunyi nye la hai kereta kami..
Belum cerita kat kedai makan lagi..
tumpah sana sini..gaduh berebut makanan..
macam2 lagi lah...

..

Sebenarnya saya tengah cari benda alah ni.

Riki kat lelong.com (portal online shopping habibi),
Harganya rm400 lebih..
eemmm....
Dapat yang 2nd hand pun saya okey je..
tapi tak jumpa..
eh..Tak cari sangat sebenarnye..hehe..
saya just cari kat kedai2 baby area ipoh ni,bukan kedai online..

Kenapa saya nak benda alah ni?

Sebabnya, nak letak nailah dalam tu..hehe
Nailah dah mula on duty meronda rumah setiap hari..
so, bagi dia masuk dalam tu kalau saya nak solat ke, masak ke,terkawal lah sikit kawasan ronda dia, kan..

Nak sebulan gak saya cari..
tak jumpa...

Lalu, semalam, kanak2 riang kat rumah ni bermain dengan riang sekali..
kalau saya jaga, memang saya biar je diorang main sepah2..


Tak larat dah mak nak bebel dan suruh kemas..
kalau diorang kemas pun,sikit lagi je nak setel,diorang sepahkan balik..
Uwaaaaa...
sadis mak...

Diorang pun main lagi dan lagi dan lagi..
Tiba2 natrah panggil saya..
dia kata ,
'mama tengok!!.macam pagar !!.'
Saya pun pergi tengok...

Okey..mama dapat idea!
(^_^)
Terima kasih anak2 kerana memberi inspirasi pada mama...
(^_^)

Cool, huh ?!
Sempit la tapi...
hehe
Yang kakak ni, tak padan dengan 5 years..
emm...

Tapi nailah tetap mahu melekat dengan saya...
Nangis2 nak keluar..
;)

Okey lah..
Tak payah dah mama cari benda alah tu..
benda alah ni pun dah okey dah..
bukan mama nak bagi nailah dok lama2 pun dalam tu..
...
..
.
See...
Anak2...
Suka explore...
kadang2 saya pun tak sangka dengan apa yang diorang 'jumpa'...

Suplemen terbaik untuk support perkembangan otak diorang adalah OMEGA GUARD SHAKLEE.
Maksud suplemen adalah makanan tambahan.
bukan ubat.
tapi makanan.
sama macam kita bagi anak2 kita makan scot emulsion ke atau vitamin2 lain.
yang membezakannya adalah jenama.
pilihan saya semestinya OMEGA GUARD SHAKLEE.
(^_^)

berminat untuk anak anda?

Hubungi saya seperti nombor telefon di bawah..
(^_^)


love,
 zura bahar
hotline: 016.595.2771
---------------
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.