Selamat Ulangtahun Yang ke 70 Ayah!

Ayah dah 70 tahun rupanya!
tahu dan ingat tahun lahir ayah. tapi tak pernah kira berapa umur ayah.

15 januari, birthday ayah. ingat. sentiasa ingat bila birthday orang lain. malam sebelum harijadi pun selalu ingat.

tapi, bila pagi harijadi siapa2, lupa terus. macam terpadam memori semalam tu. hehe..

jadinya, 15hb baru ni, lupa lagi. adik zura yang wish dulu...
"Selamat hari lahir yang ke-70 ayah. Terima kasih atas kasih sayang seorang bapa yang tidak ternilai. Semoga sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah swt."

oh.. 70 tahun dah umur ayah. baru perasan.

lalu, adik yang tinggal dengan mak ayah send gambar ni..


Allahu.. ketara sungguh tanda-tanda penuaan pada wajah kedua-dua mak ayah zura. Terima kasih Allah, masih pinjamkan mak ayah buat zura.

geram tengok pulut kuning air tangan mak tu. cicah pulak dengan kari, emmm..dapnye. 

small celebration.

ayah yang perkenalkan kami dengan sambutan hari lahir kecil2 sesama kami sekeluarga. zura masih ingat lagi, sejak zura kecik lagi, setiap tahun, tanpa jemu, pasti mak ayah sambut birthday kitorang. even sampai sekarang ni, kalau sapa2 balik rumah mak ayah, kene birthday dia, mesti sambut.

tak mewah pun makanannya. tengok lah macam dalam gambar tu. sekadar ingatan meraikan kelahiran orang tu. and zura suka dengan tradisi yang ayah buat dalam keluarga zura. dan of course zura teruskan dalam keluarga zura, still buat kecil2 je walaupun suami bukan jenis yang celebrate2 ni.

ayah dan emak sebagai role model.

ayah sorang je yang kerja and mak pulak suri rumah sepenuh masa yang menguruskan hal ehwal anak2 dan rumah. masing2 ada role tersendiri. ayah keluar cari rezeki. ayah belikan macam2 untuk kitorang adik beradik. ayah balik kerja, mesti singgah kedai belikan jajan untuk kitorang. 

jajan paling tak boleh lupa, tora dan dindang. kalau fikir balik, harga 2 benda kotak tu masa tu agak mahal jugak untuk gaji ayah. tapi, ayah belikan untuk kami 6 beradik. saya nak belikan anak2 pun kadang berkira..Allah.. kedekutnya! 😢

segala yang berbentuk kebendaan, ayah yang bagi. bila periksa dapat no 1, ayah bagi jam atau pen. jam murah2 je pun. siap ambil gambar. walaupun ayah tak zahirkan kasih sayang ayah dalam bentuk peluk cium, tapi zura tahu betapa risaunya ayah, betapa ambil beratnya ayah tentang kami adik beradik.

mak pulak, role sebagai tempat untuk kitorang mengadu, bercerita, tanya pendapat which is lebih kepada emosi. yela..mak 24jam dengan kitorang masa kecik2 dulu. masak n menjahit untuk kitorang.

masing2 ada role tersendiri yang membuatkan zura rasa lengkap hidup ni sebagai seorang anak. alhamdulillah..Allah kurniakan keluarga yang harmoni dan sentiasa bersama. semoga Allah terus panjangkan umur mak ayah zura sebab zura belum puas lagi berbakti pada diorang, impian zura untuk tinggal dekat dengan diorang belum tercapai lagi. 

suplemen shaklee untuk ayah.

ayah zura aktif sukan larian jarak jauh sejak dulu2 lagi. pernah ayah stop kejap lepas ayah pencen, tapi tak boleh. lutut ayah sakit. so until sekarang, ayah masih ber jogging. so that, zura selalu bagi performance drink kat ayah, minuman atlet bertaraf olimpik tau.

since ayah pun tak de penyakit kronik, alhamdulillah, cuma ada darah tinggi sikit lately, ada juga zura bagi omega guard atau lecithin untuk control bacaan darah tinggi ayah. 

alhamdulillah, ayah pun nampak masih boleh berjogging, sihat lututnya, dapat berjemaah di surau, dan yang penting.....tak buncit. hehe. 



sekian cerita tentang ayah zura. 😍
so korang, kalau teringat kat ayah korang, dan ayah masih dipanjangkan umurnya, meh kirim sebarang 2 suplemen shaklee untuk ayah korang.

untuk orang2 tua ni, zura suka suggest ambil yang dalam bentuk syrup seperti vivix atau powder yang boleh dibancuh. pil-pil ni kadang2 diorang tak rajin makan. depend lah kan..
kalau nak hadiahkan performance drink ni jugak pun boleh je. PD ni bukan lah untuk orang yang aktif sukan semata2. tapi untuk semua sebab fungsi utama dia untuk keep you energized!

dan ni antara lain fungsi2 nya.. 





LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! - 📣 untuk order dan pertanyaan, 💻 fb: baizura bahar | kedai vitamin chemor, perak | vitally vitamin for women📲 sms|whatsapp 016-5952771📧 email: vitallyvitamin.com@gmail.com, 💻 visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.