Pengalaman Takkan Dilupakan Sekeluarga Di Serang Influenza B

The series of episodes kami anak beranak kene influenza B pada 2015, 4 tahun lepas.
Pengalaman yang tak akan dilupakan sepanjang hayat.

Bunyi macam biasa je sakit ni, and yes memang boleh control. 
Tapi, jangan pandang remeh tau sakit ni. ianya boleh bawa maut!

'Rasa' demam dia memang lain macam. Tak sama macam demam viral biasa. Sakit satu badan and lemah gila.

Even saya yang dewasa kene ni pun, boleh kata flat terus rasa. Tak boleh bangun! Imagine kalau anak2 kecil yang kene, kesian sangat tau.

So here saya share episod2 cerita kami anak beranak kene Influenza B. Biar anda dapat rasa macam mana saya sekeluarga berhadapan dengan situasi ni.
...







Episod 7 episod finale : Nasihat Doktor.

..

Hampir setengah sebulan kami lalui episod-episod ni. Bayangkan lah betapa penatnya kami sekeluarga. Hari saya dan Nailah boleh discharge tu, sampai rumah semua hospital-lag. 
(macam jet-lag lah..) Semua tersadai kat ruang tamu and tidur berjemaah anak beranak. Penat sangat sangat.

And please, nasihat saya cuma satu. Tingkatkan sistem imun anda selain dari ambil vaksin sebagai langkah pencegahan. 
Sebab, sistem imun yang kuat insyaAllah boleh lawan virus Influenza ni.
Anda mungkin akan kene juga tapi insyaAllah anda akan cepat sembuh dari orang yang lemah sistem imun nya.

Waktu ni saya kene sebab saya tengah pregnantkan Fauzan. Time ni lah kantoi termengandung sebab tak tahu pun tengah mengandung.
Bila kene x-ray sebab nak check paru2, nurse suruh buat pregnant test, eh positif pulak adoi!

Suami saya pulak, alhamdulillah tak kene Influenza ni. Padahal dia yang jaga anak2, makan suap anak2 siap suap diri sendiri - share sudu, tidur satu katil, tak pakai mask.

Bila mula2 dapat tahu kakak putri kene influenza, dia cepat2 ambil Vitamin C 2 biji setiap hari dan Nutriferon 1 sacet setiap hari. Both vitamins shaklee ni memang powerful untuk tingkatkan sistem imun kita.

Dan alhamdulillah, Allah pelihara ketua keluarga kami.



So, kalau anda nak ambil vitamin shaklee sebagai langkah pencegahan, boleh hubungi saya ye. 😊


LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE! - 📣 untuk order dan pertanyaan, 💻 fb: baizura bahar | kedai vitamin chemor, perak | vitally vitamin for women, 📲 sms|whatsapp 016-5952771, 📧 email: vitallyvitamin.com@gmail.com, ðŸ’» visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.