2 amalan pemakanan untuk dapatkan zuriat lelaki

setiap pasangan yang berkahwin mesti nak anak.
bila dah ada anak, mesti nak ada anak lelaki dan perempuan.
baru lah rasa sempurna rumah tangga kita.

tapi hidup kita ni, bukan kita yang tentukan...
kalau boleh kita atur, of course kita nak yang indah2 je dalam hidup kita..
macam saya, Allah kurniakan rezeki anak2 kepada saya.
tapi, ketiga-tiga anak saya semuanya perempuan..
saya tetap bersyukur..
sekurang2 nya, tak masih boleh sexy2 kat rumah sebab anak2 semua perempuan..
tak lah segan sangat..hehe..

bila tahu saya hamil anak ke 4, terasa ingin sangat2 anak lelaki...
teringin jugak nak beli baju melayu untuk si kecil,kan...
nak beli kemaja comel2...
tapi, sebab saya memang tak tahu jantina anak ke 4 ni, saya just beli beberapa helai je baju kaler2 yang tak berpihak pada girl or boy..hehe...
---

ada 2 pemakanan yang saya amalkan dari saat saya tahu saya hamil.
saya tak boleh jamin pemakanan ni boleh bagi anda anak lelaki tau..
sebagai orang islam, kita memang tahu kan rezeki anak tu adalah kerja Allah.
kita ikhtiar mana yang boleh..
ikhtiar yang paling agung adalah DOA..
selain tu, kalau anda google, memang baaaaaaanyak sangat tips nya..
bukan setakat tips dari segi pemakanan, tips untuk 'bersama' pun ada..
tapi, apa yang saya nak share ni hanyalah apa yang saya amalkan dari segi pemakanan sahaja..
amalan yang lain2, macam selalu je... ;p

---
2 pemakanan yang saya amalkan untuk dapatkan anak lelaki.
---

1. Makanan Laut.
saya lupa dari mana saya baca/dengar tips ni. tapi saya ingat sumber ni adalah dari seorang doktor.
saya selalu makan makanan laut masa awal2 pregnant dulu.
ikan, udang, sotong, ..tu menu hari2... paling fov time tu adalah tomyam campur..
hari2 rasa nak makan tomyam..
masa saya pregnantkan kakak2 putra dulu, memang jarang sangat makan seafood. saya selalu makan ayam & daging..
bagaimana dan apa kaitan seafood dengan proses jantina tu jujurnya saya tak tahu dan tak buat research... saya share ni berdasarkan apa yang saya pernah tahu...:)

2. Sayur Sawi.
tips ni mak saya yang bagi. ni pun mak saya dengar dari doktor yang share tips ni dalam TV.
again, bagaimana sayur sawi dapat bantu kita dapat anak lelaki, saya tak pasti dan tak buat research.
masa awal2 pregnant tu, setiap hari saya makan sayur sawi..memang stok sawi sentiasa ada kat fridge.

---
itulah 2 pemakanan yang saya amalkan masa awal2 pregnant dulu.
ianya sekadar ikhtiar.. 
sebelum makan makanan tu, ingatlah untuk titipkan doa, 
"ya Allah..makanan ini sebagai ikhtiar untuk aku peroleh zuriat lelaki..hanya Kau penentu segalanya..."
berdoa lah dengan seikhlas hati anda..
semoga dengan ikhtiar ini hajat anda terlaksana...



Tiada Daya Upaya Melainkan Dengan PertolonganNya





love,
 zura bahar
hotline: 016.595.2771
---------------
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.