Sakinah Bersama mu...habibi..

Assalamualaikum..
siapa yang layan cinetron Sakinah Bersamamu, jam 4 petang, tv3?
siapa layan ce sep sikit..✋✋


ni rutin saya bila pantang..
actually tak pantang pun layan jugak sekarang ni..hehe
bila anak2 banyak, honestly saya tak berapa boleh fokus dengan kerjaya saya di siang hari.
sebab anak2 saya jenis suka bertanya, nak mak sentiasa ada depan mata, kurang diberi gajet, nak kene layan diorang baca/coloring/writing...even yang 6 tahun tu pun sama..
sentiasa kejar saya untuk tolong diorang buat latihan dalam buku..
so, siang2 hari memang saya kene spend sepenuh masa dengan diorang..
mana nak kemas rumah lagi..nak masak...nak bagi diorang makan...
kerjaya saya memang saya curi2 je buat bila siang hari..

okey lah..back to the tajuk..
saya suka cinetron tu sebab...cinetron nya tentang kekeluargaan dan pahit manis hidup berumah tangga..
cinta mereka semuanya cinta antara suami dan isteri serta mak ayah dan anak2.
lagi, pelakon2 nye banyak yang bertudung..
sedap mata memandang.. ☺☺☺

lagi...ada pengajaran dari cerita tu tentang hidup berumah tangga..
antaranya, cakap dengan suami lembut2 aje... dan saya tengah praktik kan...hihi..
sabar dengan karenah mertua dan ipar duai, jujur dalam perhubungan n macam2 lagi lah...

lagi...pelakon yang pegang watak bang jamal tu persis bang shaiful saya...😄😄
bile tengok bang jamal, teringat kat bang shaiful..
tapi masa awal2 cerita tu, bang jamal ada 'selingkuhan' (perempuan simpanan kot makna nya..)
bang jamal memang berhasrat nak jadikan selingkuhan nya tu isteri ke 2 dia..
dan bang jamal memang dah ngaku kat isteri pertama dia..
last2, bang jamal tak jadi kawin dengan selingkuhan dia sebab bang jamal ingat perempuan tu baik..
tapi tak berapa nak baik..
(boleh le saya sampai termimpi2 yang bang shaiful saya punya cewek lain...punya la pengaruh televisyen...)
so sekarang, bang jamal setia pada isteri dia je... (sampai episod yang saya tengok ni la..kawan baik wife dia pulak cuba nak goda dia..tapi bang jamal tak tergoda... episod akan datang tak tahu lagi...)
dan cuba baiki semula rumah tangga diorang dengan mesra2 semula seperti 'jaman' mula2 berkawin... ðŸ˜˜ðŸ˜˜

nak tengok gambar bang jamal dan bang shaiful? 

persis nngak? 
kalau misai n janggut bang shaiful tu dibuang, ada lah sikit kot..kan??...hihi..

bang shaiful tu dah masuk 30an..
(bang jamal tu saya tak tahu berapa..tak study pulak biodata dia...)
tapi body bang shaiful, alhamdulillah...sedap mata saya memandang... ðŸ˜ŒðŸ˜ŒðŸ˜Œ
buat masa ni masih fit dan tak buncit...
nak tahu apa bang shaiful amalkan untuk maintain bentuk badan?


nak maintain bentuk badan seperti zaman 20an?
roger2 saya ya...
daaa.....
(^_^)v




love, 
 zura bahar 
Pengedar Sah Shaklee.

Order atau keahlian Shaklee?
whatsapp 016.595.2771 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.