Best ke Ber'anak' 4?

best ke?

pertama2, syukur kehadrat Allah kerana kurniakan saya 4 orang anak..
anak pertama, memang nak sangat2...
anak kedua, tak sangka akan hamil lagi...
anak ketiga, memang plan nak tambah anak...
anak keempat, kami suami isteri terkejut saya hamil lagi... ;)

alhamdulillah...
mereka semua rezeki..
plan atau tidak, semuanya amanah Allah..
Allah beri bila sampai masanya..

best ke ada 4 orang anak?

emmm....setakat ni, belum tahu lagi...
baru 16 hari Putra hidup di dunia ini...
panjang lagi perjalanan kami sekeluarga untuk menuju syurga bersama2...
apa yang saya nampak, semua anak2 pun tetiba tantrum..
termasuk yang umur 6 tahun tu...
ada masa memang semuanya baik sangat2 dengan Putra..
ada masa, masing2 nakkan perhatian kami yang menjaga mereka.
yang paling saya tak tahan bila semuanya me'ghumbun' kat saya...haha..

masa mak saya ada kat sini, saya tidur dengan mak saya kat ruang tamu..
tapi bila mak dah balik, saya tidur dengan suami n nailah kat bilik kami..
siang hari memang saya lepak bawah aje..
lepas maghrib, dah siap makan semua, baru saya naik bilik..
masa tu lah anak2 semua berkumpul kat katil kami..
bila sorang bawak buku, semua pun bawak buku..
bila sorang bawak mainan, semua pun bawak mainan..
bila papa diorang balik, papa pun baring2 atas katil...
penuh dah katil dengan kami sekeluarga...
Putra pun tak boleh tidur sebab kakak3 dia bising sangat...
masa tu lah saya rasa, alhamdulillah...syukur atas kemeriahan ini...
:) :) :)
saya harap sangat, suami saya juga rasa sama macam saya rasa...

kadang2 memang rasa pendeknya masa nak bercinta dengan suami bila ada anak banyak2 ni...
pernah seorang rakan share, dia diberi pilihan sama ada 'nak anak atau nak abang'?
yela...hanya suami isteri yang ada anak2 je yang mengerti macam mana keadaannya bila ada anak2 kecil ni...
memang tak banyak masa dapat spend dengan pasangan masing2..
tambah2 kalau pasangan tu tak nak pulak berpisah dengan anak2 (macam suami saya...hehe)
teringat masa mula2 bagi kakak putri tidur antara saya dan suami, 
ya Allah...rasa suami jauh sangat dengan saya...sedihnya bila tidur berjauhan dengan suami...hihi.. over kan saya? ;)
tapi sekarang dah boleh accept dah, ada 2-3orang anak di antara kami ketika tidur... :)

cuma saya harap, kami suami isteri dapat bersabar untuk bercinta semula sementara anak2 masih kecil ni...
inilah ujian yang Allah beri untuk menguji sejauh mana kesetiaan dan setinggi mana tahap sayang kita pada pasangan kita...
semoga kami sama2 lulus dalam ujian ini..
dan pastinya ada manis di hujung sabar kita...
bersabarlah abang untuk kita bercinta semula... :)

.
lagu ini khas buat suami yang ku cinta...
mood rindu bangat sama suami ku.... 
inilah rutin bila berpantang..menonton cinetron... (^_^)v

Bunga Citra Lestra - Cinta Yang Terindah


...
Cinta yang terindah 
adalah karunia 
suci tiada ternoda 
tulus ikhlas dan mulia

jujur adalah cermin
janji kita berdua
dalam satu ikatan
penuh kasih dan sayang

tiada lagi keraguan
jalani hidup bersamamu
ku yakin kaulah satu-satunya
yang terbaik di hidupku

syukur kupersembahkan
dari hati yang terdalam
kini yang kurasakan
bahagia bersamamu

tiada lagi keraguan 
jalani hidup bersamamu
ku yakin kaulah satu-satunya
yang terbaik di hidupku

Selamanya...
kaulah cintaku
hidup dan matiku
ku serahkan kepadamu

engkaulah jiwaku
jiwa dan ragaku
takkan pernah terpisah
hingga waktu memisahkan kau dan aku

...

sedap betul suara BCL...
.

love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.