Happy 1st birthday baby Nailah.


Setahun yang lalu, pada tarikh ni, saya admit hospital jugak.
Admit sebab nak lahirkan baby nailah..
Tahun ni pun admit jugak.
Tapi sebab nailah di jangkiti influenza B.

Saya berangan dengan jiran nak celebrate birthday nailah kat playground sambil berkelah dengan anak2 kami.
Tapi nampaknya, kene tangguhkan dan sambut di hospital je...
Kalau saya sihat, boleh beli kek and potong kek sama2 kakak2 putri since semua orang ada kat hospital..
Kakak2 putri suka sangat makan kek..
Nanti mesti natrah yang sibuk nak potong kek n tiup lilin..
Semua birthday dia ingat birthday dia..hehe..

Nailah mula tunjuk simptom2 influenza sejak semalam.
Ni antara simptom2 nya...

Runny nose
Sore throat
Aching muscles
Headache
Cough
Nasal congestion
Malaise
Fever
Watery eyes
Aching joints
Aching body
Chills
Fatigue
Red eyes
Red skin
Red nose
Red throat
Loss of appetite
Weakness



Dia mula hilang selera makan sejak semalam.
Ada batuk sikit2.
Dan hari ni lebih kerap merengek dan tidur je..
Mujur papa dia ada untuk layan dia.

Saya dah bebas dari virus tu.
Tapi sebab nailah belum boleh keluar hospital, saya pun kene tunggu sama.
Tak kisah nak tunggu sama..
Yang saya tak tahan bila ubat dicucuk terus ke salur darah..
Pedih!!! Tak suka!!! :(

Saya redha atas ujian ini..
Dan hikmahnya pun saya dah tahu..
Allah uji sesuatu sebab Allah nak hadiahkan sesuatu..
Dan kami dah dapat pun sesuatu itu.. :)
Semoga kami semua bersedia untuk menerimanya...



Buat anakanda mama, Putri Nailah Ruwaida..
Mama gembira sebab dapat susukan nailah dengan susu mama sepenuhnya secara direct selama ni.
Mama harap sangat2 mama dapat terus menyusukan nailah sampai nailah 2 tahun.
Membesarlah dengan sihat dan gembira ye sayang..
Jadilah wanita solehah yang sentiasa menjaga maruah agama, maruah diri dan keluarga.
Berjuanglah demi menegakkan agama islam di dunia.
Mama sayang nailah.
Mama cintakan nailah.
Mama halalkan setiap titis susu yang mengalir dalam badan nailah.
Nailah mesti kuat lawan segala virus dan bakteria yang cuba serang tubuh nailah tau..
Dan ingatlah,
Allah sentiasa bersama kita..


love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.info

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.