bagaimana untuk mengawal berat badan kanak-kanak.

Assalamualaikum n hi..
:)
Berkurun rasanya saya tak update blog ni.
ya ampun..
saya banyak cerita kat facebook saya je, sampai terabai blog ni..hihi..
.
sekarang ni saya sibuk mengkuruskan diri.
perempuan..biasalah kan..
bila perut bebas dari baby, mesti nak kurus..ye tak?! ;)
Ada jugak perempuan yang tak kisah gemuk..
tu terpulang pada individu.
yang pasti, saya dah set minda putri2 saya supaya tidak buncit..hihi
Sampai kan diorang tak nak makan banyak sebab takut buncit.
Pastu, bila dah makan banyak, diorang sibuk nak sit up sebab risaukan buncit..
Saya saje2 je..bukan obses untuk kurus..tapi nak putri2 saya concern lebih tentang kesihatan diorang..

Semalam, putri2 saya tengok tv.
pasal produk kurus.
tv tu tunjuklah perempuan yang gemuk sangat2 tengah nak buat treatment.
so, memang nampak la spare tyre berlapis2 kan..
kakak putri cakap, "wow..gemuknye!!!"
Hihi..
lepas tu saya pun cakap, "haa..tu lah kakak tak nak minum vitamin pagi2. Mama buat pagi2 kakak tak nak minum pun..
tengok papa n mama, hari2 minum vitamin, kurus je mama papa..."
Tak pasal2 kene bebel,kan...
Sebab, sebenarnya, kakak putri ni liat sikit nak makan vitamin..tambah2 nak minum meal shake ni..
ade je alasan dia..
sepanjang dia sekolah dah 5 bulan ni,tiap pagi saya bancuh meal shake campur susu dia, tak pernah abis!


Tapi semalam, bila saya kata kene minum vitamin hari2 untuk kurus, kakak putri terus buat akujanji..
"Okey lah..esok kakak minum sampai habis.."kata dia..

Yes! Akhirnya, dapat gak saya pujuk dia untuk minum sampai habis.
serius dia habiskan vitamin susu dia pagi ni..
takut gemuk punya pasal..hehe
(^_^)
alhamdulillah..


Kalau untuk kanak2, yes meal shake dapat bantu kawal berat badan anak2 kita.
mereka akan berselera untuk makan tapi dalam masa yang sama, fibre yang terdapat dalam meal shake akan bantu mereka selalu buang air besar.

Kalau anak2 kita tak ada apa2 masalah kesihatan pun boleh je diorang amalkan.
Sebab meal shake ni sekadar makanan tambahan. Untuk cover nutrisi2 harian yang ibu2 tak dapat sediakan.

Nak dapatkan meal shake untuk anak2 anda, hubungi saya segara!




love, 
 zura bahar
 hotline: 016.595.2771 -
-------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.