bayi organik



Cute sangat gambar dari page http://www.applecrumbyandfish.com
Saje je tepek gambar ni sebab sangat comel..hehe..

Siapakah dia organik bayi yang saya nak cerita ni?
.
.
.
Of course my beautiful baby princess, Putri Nailah Ruwaida.

Kalau korang nak tahu, dari proses pembenihan nailah lagi saya dah amalkan vitamin organik iaitu vitamin2 shaklee.
kirenya, memang dari dalam perut lagi nailah dah dibekalkan dengan yang organik2 aje..

Inilah vitamin2 yang saya amalkan dulu, kini dan selamanya...
(^_^)

Nak dijadikan cerita, kulit beliau memang sangat2 halus tulus dan mulus.
cerah pun ye jugak.
tapi, kulitnya sangat sensitif pada produk yang ada chemical.
masa dalam pantang, saya sabunkan dengan mandian baby johnson.
dengan sekali pakai je, naik ruam2 kat bahaian2 pelipat macam ketiak n belakang siku.
kalau pakai shampoo pulak, kulit kepala dia jadi kuping2 macam kelumumur tu.
senang nak jadi tapi susah nak hilangkan kelumumur tu..
haih...
saya try pureen pun sama jugak.
Saya tak nampak pun ini satu masalah tapi saya suka sebab badan dia reject chemical product..hehe...
Sudahnya, nailah mandi tak bersabun dan tak bersyampoo sampai 8 bulan! Hehe...

Alhamdulillah...kulit nailah masih mulus tulus dan gebus macam tu.
tapi saya risau gak sebab kuman2 boleh melekat kat kulit kalau kita tak 'buang' atau antibodi kita tak kuat untuk tepis kuman2 tu.
akhirnya, kulit boleh jadi macam ni...
Horror kan!
Orang ni hidup dah berpuluh2 tahun.
disebabkan antibodi dia tak kuat untuk tepis kuman yang hinggap kat kulit dia, lama2 terkumpul sampai jadi macam tu..

So, saya pun cuba 1 organik produk untuk nailah.
BUDS.

produk ni je produk organik yang saya jumpa kat sini.
memula cuba yang mandian punya.
kene campur dalam air mandi, bukan direct ke kulit.
saya tengok kulitnya boleh accept, baru lah saya beli shower foam dan shampoo.
Rm70 tau untuk both ni..
uwahaha...
jangan main2 dengan bayi organik ni..hihi
Mama pakai pun jimat2 je.. (^_-)
sampai hari ni, dah seminggu nailah pakai, alhamdulillah kulit nailah boleh accept.
tak de naik ruam2 pun.
memang organik sungguh nailah ni..hehe..
dan saya pun dah fall in love dengan BUDS ni..dah le comey je packaging nye..
kalau shaklee punya produk untuk baby masuk kat malaysia, of course lah saya pilih shaklee..
(^_-)
Tak de kat malaysia tau shaklee baby ni.

Selama 8 bulan nailah mandi tanpa sabun, alhamdulillah kulitnye tak berdaki walaupun saya cuma gosok2 dengan tangan je.
berkat saya amalkan vitamin shaklee dan fully direct breastfeeding nailah, antibodi nailah sangat kuat.
mungkin sebab tu kulit nya tak mudah di serang kuman.
Alhamdulillah..
semuanya atas kehendak Allah...


And saya happy sekarang sebab dapat sabun dan syampoo kan nailah..
(^_^)

Sempat gak terbeli baju 'raya' nailah masa mencari2 BUDS kat baby mall..hihi

.....

Nak hamil?

♡ saya consume GLA, VITALEA, VITAMIN C, BCOMPLEX, ESP, VIVIX.



Nak bertenaga ketika hamil?
♡ saya consume VITALEA 2 BIJI, BCOMPLEX, VITAMIN C, ESP, OSTEMATRIX, VIVIX.



Nak kurangkan rasa morning sickness?
♡ saya consume PAPERMINT GINGER PLUS.



Berpantang?
♡ saya consume ZINC, VITALEA, BCOMPLEX, VITAMIN C, ESP, VIVIX.



Nak perbanyakkan susu badan?
♡ saya consume MEAL SHAKE, ESP, ALFALFA, OSTEMATRIX, VITALEA, BCOMPLEX, VITAMIN C,VIVIX.



Nak kurus lepas hamil?
♡ saya consume LECITHIN, ALFALFA, ESP, CINCH SHAKE, CINCH TEA, VIVIX.



Nak baby putih melepak cantik kulitnye?
♡ saya consume MEAL SHAKE sepanjang kehamilan dan sepanjang saya menyusukan baby saya.



*gambar saya sedang berpantang, Putri Nailah berumur 31 hari..

...


love,
 zura bahar
hotline: 016.595.2771
---------------
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.