KEPENTINGAN DHA KEPADA PERKEMBANGAN OTAK ANAK-ANAK


Budak omega ni selalu tengok mickey mouse kat channel disney junior, english version.


Pagi ni dia tengok kat tv2, versi bahasa melayu.
Lalu dia tanya saya, "mama..dia cakap apa?"
Hihi..

Saya tak speaking pun dengan anak2 kat rumah. Diorang banyak belajar english melalui kartun.
Sekarang diorang dah jarang tengok disney junior, so diorang pun dah jarang speaking london dengan saya..hihi
.
Anak2 kecil, otak nya seperti span..
Sangat mudah 'menyerap' apa yang diorang tengok dan dengar.
Untuk menambahkan lagi kadar penyerapan diorang untuk lebih mudah belajar, kita kene tambah DHA & EPA dalam diet harian diorang.

Nak sediakan makanan yang kaya dengan DHA  ni saya tak reti. Takut terlebih masak ke, sudahnya hilang gitu je DHA dalam makanan tu.
So sebagai solusi, saya bagi OMEGA GUARD SHAKLEE. Dah tentu keperluan DHA cukup untuk anak2 saya.


Putri natrah ni memang suka sangat makan omega ni.
Kalau tak pantau,mau habis satu botol masa tu jugak.
Hasilnya, Putri natrah si budak omega ni sangat cepat belajar dari apa yang dia dengar.
Semua lagu2 sekolah kakak dia, dia dah tahu dah..
Kakak tak de sebagai penyanyi latar pun dia boleh menyanyi solo..hihi



Serius tau!!
Otaknya seperti span..
Sekejap je dia boleh pick up apa yang dia tengok dan dengar.

Dan...
Sebagai parent, make sure kene control apa yang dia tengok dan dengar!
(^_^)


love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771 
--------------- 
kembali sihat bersama shaklee - visit: www.vitallyvitamin.com

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.