Berlatih menjadi working at home papa.


Saya teringin nak dia jadi working at home papa.
Sama2 kerja dari rumah.
Sama2 uruskan anak dan kerja2 rumah.
Sama2 solat jemaah.
Sama2 ke hulur ke hilir.

Tapi tu semua impian saya.
Saya tak pasti dia berimpian sama macam saya kah?
Sudikah dia sentiasa berada disisi saya? 24 jam? 
Sudikah dia sentiasa berada disisi saya 7 hari seminggu?
Hanya Allah yang tahu... (-_-)

Baru ni, masa natrah masuk hospital tu, merasa lah jugak dia konon2 jadi working at home papa..hehe..
Kalau dulu, saya akan berlatih jadi working at home mama pada hari sabtu dan ahad.
Saya suka guna istilah 'berlatih'.
Istilah 'berlatih' tu seperti kita persiapkan diri untuk capai impian kita.
Cara itu jugak adalah salah 1 cara bagaimana impian kita boleh terlaksana..
So, saya gunakan istilah berlatih ni..mudah-mudahan, tercapai pulak impian saya nak dia jadi working at home papa..
Aamiinn..

Just enjoy the photos...
(^___^)v

Assistant setia menemani papa.


Tolong papa repair pintu.

Menyendeng kat orang (especially mama) memang tabiat dia. Ni dia menyendeng kat papa pulak.

Ni pun kire menyendeng la ni. Asalkan ada attachment..hehe..

Tak payah la buat muka tak bersalah ye dik non..

Papa with 3 little girls.
(^__^)


Emm...its not that easy to be working at home papa tau..
Sama lah macam working at home mama.
Cumanya, kalau sama2 ada kat rumah, ringanlah sikit kerja2 saya.
Kan..kan..
Hanya seorang suri rumah je yang mengerti betapa baaaaaaaaanyak nye kerja2 rumah..
Kaum papa patut cuba 1 hari..
Bagi kaum mama keluar pukul 8 balik pukul 5 (macam ofis hour) dan kaum papa handle rumah.
Make sure anak2 terurus (makan, mandi, kenyang, belajar).
Make sure kain baju siap basuh, sidai dan lipat.
Make sure rumah siap sapu dan mop.
Make sure nasi siap masak dan lauk pauk siap terhidang atas meja bila kaum mama balik.

Amacam? Sanggup?

Kene makan vivix tau, baru boleh setel semua tu dalam masa 1 hari...
(^__^)


Vivix mampu beri anda energy segera sehingga ke 12 malam !!
Sangat sesuai untuk anda yang pentingkan kualiti kerja dan anda yang kuat bekerja !!






love,
 zura bahar
hotline: 016.595.2771

0 comments:

Post a Comment

❤,
Baizura Bahar,
Pengedar Shaklee Chemor, Perak.